آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 20 اردیبهشت ماه 1401 = 10-05 2022

احیای کوپن؛ دستاور بیسوادان مکتب دانشگاه امام صادق

خبر بازگشت "کوپن" به زندگی مردم ایران، واکنش‌های زیادی را به دنبال داشته است.

عزت‌الله یوسفیان نماینده پیشین مجلس در مصاحبه‌ای با خبرگزاری "ایلنا" در مورد عملکرد مجلس در دو سال گذشته می‌گوید: «این دیگر خط فقر نیست، خط مرگ، فلاکت و نابودی است. وقتی مجلس روزگرا و هفته‌نگر باشد و آینده‌نگر نبوده و برنامه‌ای نداشته باشد، می‌ماند و درجا زده و به جایی نمی‌رسد.»

محمد پوریا بهشتی نیز در سایت امتداد می‌نویسد: «سئوال می کنیم: اگر نفت می فروشید، اگر پول آن باز می گردد، اگر سفره مردم را به برجام گره نزدید، اگر دارایی‌های ایران را پس گرفتید، پس چرا به جای احیای برجام، کوپن را احیا کردید؟»

آلبرت بغزیان، اقتصاددان هم در همین رابطه گفت: استفاده از کالابرگ و ... خود مشکلاتی دارد چون نیاز به زیرساخت دارد. حتما هم از نان شروع شده و بعد به گوشت و مرغ و ... می‌رسد که واقعا خجالت‌آور است، دوباره به این مرحله برگردیم.

رئیسی شب گذشته (۱۹ اردیبهشت) در مصاحبه‌ای تلویزیونی از پرداخت یارانه ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومانی به ازای هر نفر، برای جبران جهش قیمت نان خبر داد. ابراهیم رئیسی گفت تا فراهم شدن زیرساخت‌ها، برای مدت زمان یک تا سه ماه آینده، یارانه‌ای به ۹ دهک جامعه پرداخت خواهد شد.

اتشار خبر اختصاص و واریز یارانه از شب گذشته تا کنون و "کالابرگ الکترونیکی" در آینده، واکنش‌های زیادی را از جمله در شبکه‌های اجتماعی به دنبال داشته است.

یکی از کاربران می‌نویسد: «"کالابرگ الکترونیک" یعنی کوپن. یعنی خاطرات متعفن ما از دوران جنگ و سهمیه‌بندی و کمبود و محرومیت باید برای نسل جدید هم تکرار شود.»

دیگری در توییتر نوشته است: «ممنون بابت عقب گرد! سال ۱۳۵۹: کوپن، سال ۱۴۰۱ کالابرگ الکترونیک.»

یکی دیگر از کاربران توییتر می‌نویسد: «جهان دارد درباره آینده رمز ارز فکر می‌کند، اما تئوریسین‌های اقتصاد اسلامی مکتب دانشگاه امام صادق درباره کوپن کارت الکترونیکی و کارت فیزیکی نان ایده پردازی می‌کنند!»

به گزارش دویچه وله، پیمان مولوی، کاربر دیگر در توییتر می‌نویسد: «بازگشت به کوپن و یا کوپن الکترونیک هرچه هست یک نشانه دارد: عقبگردی شدید در ایران. تولید ناخالص ۶۰۰ میلیارد دلاری ایران در سال ۱۳۹۰ را امروز به ۱۹۰ میلیارد دلار رسانده است آن هم با رفتن زیر بار تحریم‌ها و انقطاع از جهان و مردمش نیازمند کمک دولت برای بقا!»



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: