آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 20 اردیبهشت ماه 1401 = 10-05 2022

آمریکا: حمله روسیه به اوکراین به بن بست رسیده است

مدیر آژنس اطلاعات ملی آمریکا عصر سه شنبه به وقت تهران گفت که ارتش روسیه در تلاش است تا پل زمینی در کریمه را به «ترانس نیستریا» گسترش دهد.

وی گفت: در حالی که نیروهای روسیه ممکن است ماه‌های آینده قادر به دستیابی به اکثر اهداف کوتاه ‌مدت خود باشند، اما ما معتقدیم که نمی‌توانند کنترل پل زمینی را که تا ترانس ‌نیستریا امتداد دارد و شامل اودسا است، به دست آورد.»

آوریل هاینس، افزود: معتقدیم که روسیه همچنان به استفاده از لفاظی‌های هسته‌ای برای بازدارندگی ایالات متحده و غرب ادامه می‌دهد.

هاینس گفت: «اگر پوتین متوجه شود که ایالات متحده تهدیدهای او را نادیده می‌گیرد، ممکن است سعی کند با مجوز دادن به یک رزمایش بزرگ هسته‌ای دیگر به واشنگتن هشدار دهد که افزایش حمایت از اوکراین خطراتی را در بر دارد.»

گزارش رادیو فردا: مدیر اطلاعات ملی آمریکا می‌گوید که به باور ایالات متحده، ولادیمیر پوتین خود را برای یک درگیری طولانی در اوکراین آماده می‌کند و پیروزی روسیه در دونباس در شرق اوکراین ممکن است به جنگ پایان ندهد.

آوریل هینس روز سه‌شنبه ۲۰ اردیبهشت به قانونگذاران آمریکایی گفت: «ارزیابی ما این است که رئیس‌جمهور پوتین برای یک درگیری طولانی در اوکراین آماده می‌شود که در جریان آن به‌دنبال اهدافی فراتر از دونباس است».

او اظهار داشت: پوتین به مرور زمان روی ضعیف شدن عزم غرب حساب باز می‌کند و با تداوم جنگ، این نگرانی وجود دارد که در ماه‌های آینده سیر تحولات به کدام سمت و سو می‌رود.

مدیر اطلاعات ملی آمریکا افزود: «با توجه به این واقعیت که پوتین با عدم تطابق جاه‌طلبی‌های خود و قابلیت‌های نظامی متعارف فعلی روسیه مواجه است، این احتمالا بدان معنی است که ظرف چند ماه آینده شاهد حرکت در مسیری غیرقابل پیش‌بینی‌تر و بالقوه تشدیدکننده‌تر خواهیم بود».

روسیه از ۲۵ فوریه (پنجم اسفند پارسال) حمله نظامی گسترده‌ای را به اوکراین آغاز کرد که به ادعای آن «عملیات ویژه نظامی» برای نازی‌زدایی از این کشور بود. مقاومت ارتش اوکراین باعث شد که نیروهای روسیه در فروردین ماه از مرکز این کشور عقب‌نشینی کرده و تمرکز خود را به مناطق شرق این کشور، بویژه دونباس، معطوف کنند.

در جریان نشست پرسش و پاسخ روز سه‌شنبه، رئیس آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا نیز گفت که جنگ در اوکراین به بن‌بست رسیده است.

ژنرال اسکات بریر اظهار داشت: «روس‌ها در حال برنده شدن نیستند و اوکراینی‌ها هم در حال برنده شدن نیستند و ما تا حدودی با یک بن‌بست روبرو هستیم».



حقیقتگو May 10, 2022 09:56 PM

تاکنون نشان داده است که روس ها هرچند با قشون نظامی اکراین درگیرمیشوند ولی جرات درگیرشدن رودررو با نظامیون امریکا وناتو را ندارند هرچند که تهدید کنند بهمین دلیل وعلاج بهران اکراین است که متاسفانه هم به تجزیه اکراین همانند تجزیه اروپا بعد ازخاتمه جنگ جهانی دوم به دو بلوک شرق وغرب بود خواهد منجرخواهد شد وبا هجوم نظامیون امریکا وناتو به درون اکراین امکان پذیرخواهد بود وگرنه جنگ اکراین طولانی مدت خواهد شد اگرغربی ها مایلند که جنگ افزارهایشان درمقابل روس ها به نمایش بگذارند وآزمایش کنند ودراین جنگ دخالتی مسقیم برای برپائی صلح حتی با زوراسلحه نظامیانشان نداشته باشند فقط موجب قربانی شدن هرچه بیشترمردم اکراین وبمباران شدن امکان مردمی خواهند شد بله ریسک بالائی است وعلاج این مشکل

گزارش یا اعتراض به این نظر


اردلان May 11, 2022 06:59 AM

بطور حتم اوکراین برنده نهایی این میدان نابرابر خواهد شد
چراکه مجاوزین روس با کشیده شدن این کارزار به جنگ فرسایشی بتدریج توان و دوام خود را در مناطق اشغالی از دست خواهند داد
همچنین مردم شجاع و مقاوم اوکراین هرگز به کشورهای غربی اجازه دخالت در اداره امور این جنگ تحمیلی را به آنان نخواهند داد
اما اوکرانیها تا کنون در هیچ زمان به بن بست نرسیده بودند که این مقام آمریکایی به غلط آن را عنوان داشته چراکه این روسها هستند که در باتلاق دحشتناک اوکراین گرفتار شده اند
پاسخهای دندان شکن جنگجویان دلاور این کشور تا کنون ثابت میکند که بازنده نهایی این جنگ پوتین و ارتش بظاهر قدرتمند اما پوشالی او خواهد بود

گزارش یا اعتراض به این نظر


نادره میرزائی May 11, 2022 07:56 AM

هرزمان که پوتین به نقطه ی بن بست رسید؛ باید یک شخصیت جهانی مثل پاپ راه بیفته و بره آتش بس را حکم کنه

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: