آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 21 اردیبهشت ماه 1401 = 11-05 2022

تورم در ایران؛ چهار کالای خوراکی دیگر گران می‌شوند

شامگاه سه‌شنبه ۲۰ اردیبهشت، مسئولان دولت سیزدهم در برنامه‌های تلویزیونی جداگانه، در باره گرانی کالاهای اساسی و حذف ارز ترجیحی توضیحاتی دادند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه اطمینان خاطر داد که بهای نان و دارو ثابت می‌ماند و یادآور شد که برای سوخت هنوز تصمیمی گرفته نشده است. احمد وحیدی، وزیر کشور خبر داد که قیمت تخم مرغ، مرغ، روغن و لبنیات نیز با هدفمند شدن یارانه‌ها افزایش می‌یابد و وعده کرد که گرانی به همین چهار قلم محدود خواهد ماند.

وحیدی گفت: «هیچ کالای دیگری حق و اجازه گران شدن ندارد و البته مجوزی هم برای گران کردن ندارند.»

او عنوان کرد که گرانی به عرصه حمل و نقل گسترش نمی‌یابد و مصرف‌کنندگان برای گران‌شدن اقلام یاد شده، یارانه خواهند گرفت: «رانندگان حق گران‌کردن کرایه را ندارند و نمی‌توانند به بهانه گران شدن این چهار قلم کالا بر قیمت‌های خود بیفزایند.»

مسعود میرکاظمی، معاون ریاست جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه نیز توضیحات مفصلی در باره مصوبات "ستاد مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها" و نحوه پرداخت یارانه‌های معیشتی ارائه کرد.

میرکاظمی گفت، یارانه دولتی برای دو ماه و برای کالاهای اساسی به غیر از دارو و نان واریز می‌شود و افزود: «هنوز کالای مبتنی بر ارز ۴۲۰۰تومانی در جامعه توزیع می‌شود و قیمت‌گذاری‌ها باید تغییر کنند.»



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: