آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 21 اردیبهشت ماه 1401 = 11-05 2022

سپاه پاسداران؛ در جلسه دیروز سنای آمریکا چه گذشت؟

مدیران اطلاعاتی آمریکا نسبت به تشدید خطر و تهدید سپاه پاسداران در منطقه هشدار دادند

به گزارش رادیو فرانسه، مدیر اطلاعات ارتش آمریکا، ژنرال اسکات بیریر، و مدیر اطلاعات ملی این کشور، خانم آوریل هاینس، نسبت به خطر و تهدید دائمی سپاه پاسداران علیه آمریکا و متحدانش در خاورمیانه هشدار دادند. در این بین ژنرال اسکات بیریر به سناتورهای آمریکایی گفته است که لغو تحریم‌های آمریکا علیه سپاه پاسداران، تشدید حملات این گروه نظامی علیه متحدان آمریکا و نیروهای آمریکایی در خاورمیانه را در پی خواهد داشت.

در اظهاراتی مشابه، آوریل هاینس، مدیر اطلاعات ملی آمریکا به سناتورهای این کشور گفت که رژیم ایران در تلاش است تا نفوذ آمریکا در خاورمیانه را کاهش داده و با توسعۀ نفوذ خود در کشورهای همسایه ثبات خاورمیانه را به خطر بیندازد. خانم هاینس همچنین نسبت به درگیری نظامی میان اسرائیل و ایران و گسترش آن در منطقه هشدار داد.

آوریل هاینس که مدیر کلیه سازمان های اطلاعاتی آمریکا به شمار می رود همچنین گفت که حکومت ایران می خواهد با به قتل رساندن مقامات کنونی و پیشین آمریکا انتقام قتل قاسم سلیمانی، فرماندۀ پیشین نیروی قدس سپاه پاسداران را بگیرد. او گفت که آماده است در نشستی پشت درهای بسته اطلاعات بیشتری دربارۀ تلاش های رژیم ایران برای به قتل رساندن مقامات آمریکا در اختیار سنای این کشور قرار بدهد.

مدیر اطلاعات ارتش آمریکا، ژنرال اسکات بیریر، نیز گفت که حکومت ایران از طریق نیروهای نیابتی خود و با توسعۀ غنی سازی اورانیوم، قوای آمریکایی و کشورهای همسایه در خاورمیانه را تهدید می کند. سناتورهای جمهوری‌خواه و دموکرات آمریکا بیش از پیش سیاست دولت بایدن را در قبال جمهوری اسلامی ایران مورد انتقاد قرار می‌دهند و معتقدند که حکومت ایران پیشروی های ملموسی در زمینۀ اتمی انجام داده، در حالی که مذاکرات وین برای احیای برجام تاکنون بی حاصل بوده اند.

در اظهاراتی جداگانه، ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجۀ آمریکا اعلام کرد که این کشور همچنان سپاه پاسداران را یک گروه تروریستی می داند و از مجموع ١٠٧ تحریمی که دولت بایدن از ژانویه ٢٠٢١ تاکنون علیه جمهوری اسلامی ایران وضع کرده، ٨٦ تحریم سپاه پاسداران و وابستگان آن را نشانه گرفته‌اند. ند پرایس در جای دیگری از سخنانش گفت که دولت آمریکا هرگز مطمئن نبوده که بتواند با جمهوری اسلامی ایران بر سر احیای برجام به توافق برسد.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: