آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 22 اردیبهشت ماه 1401 = 12-05 2022

کوبیدن سر فعال صنفی به جدول خیابان در اهواز+فیلم

شورای هماهنگی تشکل های صنفی معلمان ایران در پایان تجمع امروز خود با صدور قطعنامه ای اقدام حکومت در ربط دادن اعتراضات صنفی و مدنی آنان به "دست های نامرئی بیگانه" را شدیداً محکوم کردند و این اقدام را از مصادیق نقض قوانین حاکم بر کشور دانستند. معلمان معترض این تلاش و اتهامات حکومت را "نخ نما" دانسته و از رهبران حکومت اسلامی ایران خواستند که "صدای اعتراض مسالمت آمیز جامعۀ معلمان را بشنوند."

بنا به فراخوان قبلی، امروز پنجشنبه ۲۲ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱، معلمان و فرهنگیان در استان‌های مختلف تجمع اعتراضی برگزار کردند. معلمان با شعار «معلم زندانی آزاد باید گردد» به خیابان‌ها آمده بودند. (فیلم زیر)

همزمان با آغاز تجمع سراسری دوباره معلمان در چند شهر ایران، گزارش‌هایی از جو امنیتی و بازداشت ده‌ها تن از معلمان در تهران و چند شهر دیگر منتشر شده است.

به گزارش «شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران»، از ساعت‌های آغازین روز پنج‌شنبه، ۲۲ اردیبهشت، خیابان بهارستان در اطراف ساختمان مجلس شورای اسلامی مملو از نیروهای یگان ویژه و وَن‌های نیروهای امنیتی، ماموران لباس‌شخصی و نیروی انتظامی شده است.

همزمان در شبکه‌های اجتماعی خبری منتشر شده است مبنی بر این که سیامک صادقی چهرازی، از فعالان شناخته شده اهواز، که در تجمع امروز ۲۲ اردیبهشت حضور داشت «با ضرب و شتم شدید در مقابل اداره کل آموزش و پرورش خوزستان بازداشت شد‌».‎

'کوبیدن سر فعال صنفی' به جدول خیابان در اهواز

به گزارش شورای صنفی معلمان خوزستان، بعد از تجمع امروز معلمان که مقابل اداره آموزش و پرورش استان خوزستان در اهواز برگزار شد، "ماموران لباس شخصی" سیامک چهرازی، از فعالان صنفی شهر اهواز را بازداشت کردند.

در گزارش شورای صنفی معلمان خوزستان درباره نحوه بازداشت این فعال فرهنگی آمده که بازداشت او "به قدری وحشیانه بوده که سر او را به جدول خیابان می‌کوبند" و "تعدادی از معلمان که قصد دفاع از او را داشتند را با قنداق اسلحه مورد ضرب و شتم قرار دادند."

فعالان صنفی معلمان خوزستان این رفتار را "هتک حرمت و رفتار فراقانونی و غیراخلاقی نیروهای لباس شخصی" خواندند و آن را محکوم کردند و گفتند که در مقابل این رفتار "سکوت نخواهند کرد."






www.youtube.com/watch?v=w5dC9CPOh3k

با استفاده از لینک زیر می توانید ویدیوی مزبور را دانلود کرده و به اشتراک بگذارید. برای دانلود این ویدیو از سایت ایران پرس نیوز خارج میشوید.
DOWNLOAD



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: