آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 22 اردیبهشت ماه 1401 = 12-05 2022

باراز ارز تهران؛ قیمت دلار از ۳۰ هزار تومان گذشت

در پی سرعت گرفتن افزایش قیمت دلار در روزهای اخیر، قیمت هر دلار آمریکا در برابر ریال ایران روز پنج‌شنبه، ۲۲ اردیبهشت، از ۳۰ هزار تومان گذشت.

قیمت دلار در ادامه روند صعودی خود که از نیمه دوم اسفند پارسال شروع شد روز چهارشنبه از مرز ۲۹ هزار و ۱۵۰ تومان عبور کرد و روز پنج‌شنبه به ۳۰ هزار و ۷۰۰ تومان هم رسید.

در معاملات امروز، ۳۰ هزار و ۷۵۰ تومان بیشترین قیمت و ۳۰ هزار و ۵۰ تومان کمترین قیمت ثبت‌شده برای دلار در وب‌سایت‌هایی است که بهای ارزهای خارجی در بازار آزاد را رصد می‌کنند.

این بیشترین میزان رشد قیمت دلار در دو ماه گذشته است. قیمت هر دلار آمریکا در دو ماه اخیر بیش از ۱۴ درصد رشد کرده است.

بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را در روز پنج‌شنبه ۴۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

وب‌سایت تجارت‌نیوز در گزارشی در روز پنج‌شنبه، «تداوم ابهامات مذاکرات هسته‌ای وین»، «بالا رفتن نرخ جهانی شاخص دلار»، «افزایش نرخ بهره در آمریکا با هدف بالا بردن حجم سپرده‌های بانکی جهت جلوگیری از افزایش نرخ تورم» و «انتظارات تورمی در ایران همزمان با افزایش قیمت رسمی برخی مواد غذایی» را از دلایل افزایش نرخ دلار و تداوم این روند اعلام کرده است.

رادیو فردا




اردلان May 12, 2022 12:16 PM

جمهوری عسلامی خود تعرفه دلار را در اداره پست بویژه بسته های پستی ارسالی به خارجه و گمرکات بویژه در بخش دارو بیش از هفتاد و چهار هزارتومان محاسبه میکند
اما خبرگزاریهای بین المللی چون رادیو فردا، صدای آمریکا و بی بی سی نگرانی خود را از دلار سی هزارتومانی بیشتر از خود رژیم نشان میدهند
این در صورتیست که چنانچه بانک مرکزی بخواهند بهای دلار را بصورت کاملا شناور  اعلان بدارد قیمت دلار سر به فلک خواهد رسید

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: