آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 22 اردیبهشت ماه 1401 = 12-05 2022

نیروهای امنیتی عضوی از جامعه فرهنگیان کشور هستند!

بازداشت گسترده در تجمع اعتراضی معلمان یاسوج

خبرگزاری هرانا – امروز پنجشنبه ۲۲ اردیبهشت‌ماه در جریان تجمع اعتراضی معلمان و فرهنگیان شاغل و بازنشسته در یاسوج بیش از ۲۰ تن توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز پنجشنبه ۲۲ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱، در جریان تجمع اعتراضی معلمان و فرهنگیان شاغل و بازنشسته در یاسوج بیش از ۲۰ تن توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند.

هویت تعدادی از این شهروندان “یعقوب زارع، رحیم زارع، هجیر حجتی، خدیجه مبارکی، بهنام آصف جاه، کوروش جلیل، سعید طاهری، ثریا آقایی و ساسان ضرغامپور” به همراه خانم‌ها “پوزش (اسامی کوچک نامعلوم)” توسط هرانا احراز شده است.
هویت سایر بازداشت شدگان کماکان توسط هرانا در حال بررسی است.

گفته می‌شود که این شهروندان پس از بازداشت به بازداشتگاه پلیس اطلاعات و امنیت یاسوج منتقل شده‌اند. بر اساس گزارش‌ها در یاسوج جهت جلوگیری از تجمع معلمان، جو شدید امنیتی حاکم بوده است.

نیروهای امنیتی عضوی از جامعه فرهنگیان کشور هستند!

دادستان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به هوشیاری دستگاه‌های امنیتی، شبکه‌ای مرتبط با جریان نفاق در استان شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش تسنیم، سید علی ملک حسینی با اشاره به اقدامات اقتصادی دولت و حذف ارز ترجیحی، اظهار داشت: بنا بر اطلاعات موثق شبکه دشمنان معاند و ضد انقلاب با تلاش حداکثری سعی در برجسته کردن تبعات اولیه و ناموفق جلوه دادن اقدامات دولت و تحریک مردم به اغتشاش و تجمعات خیابانی دارند.

وی عنوان کرد: با توجه به هوشیاری دستگاه‌های امنیتی، شبکه‌ای در استان شناسایی و دستگیر شدند.

وی با تاکید بر اینکه افراد دستگیر شده از جامعه شریف فرهنگیان نبودند، گفت: این شبکه ضمن ارتباط با جریان نفاق، قصد داشتند تجمعات صنفی مانند تجمعات فرهنگیان را منحرف و به اغتشاشات خیابانی پیوند بزنند.

ملک حسینی ابراز کرد: در روزهای گذشته فراخوانی برای تجمع فرهنگیان در ساعت 10 صبح در فضای مجازی باز نشر شده بود و تعدادی از معلمان تجمع مختصری در جلوی آموزش و پرورش داشتند که توسط نیروهای خدوم پلیس به ایشان اعلام شد این تجمع در شرایط کنونی ممنوع بوده و اکثریت این عزیزان محل را ترک کردند.

وی یادآور شد: متاسفانه تعدادی نیز با تمرد نسبت به دستور دلسوزانه پلیس همچنان قصد تجمع غیر قانونی داشتند و با رعایت مقررات جرایم مشهود و اختیارات پلیس بازداشت شدند.

ملک حسینی بیان کرد: در حال حاضر احد از معاونان دادستانی مرکز استان با حضور در محل بازداشتگاه و پیگیری های لازم و همچنین تحقیقات اولیه پلیس، اقدامات قانونی لازم را انجام داده و ضمن توجیه و ارشاد این افراد در خصوص سوءاستفاده ضد انقلاب از تجمعات صنفی با طی تشریفات قانونی و اثبات بی‌گناهی آزاد خواهند شد.

وی گفت: تمامی نیروهای امنیتی، انتظامی و قضایی هر یک به نوعی عضوی از جامعه فرهنگیان کشور هستند و تمام تلاش آنها به عنوان خادمان مردم صرفا جهت برقرای سلامت و امنیت پایدار بوده وضمن احترام به مقام شامخ معلم و فرهنگیان عزیز، با چشمان باز و هوشیاری کامل اجازه سوءاستفاده ضد انقلاب از اعتراضات صنفی و ایجاد اغتشاش توسط نوچه‌های فریب خورده و ذلیل آنها در داخل کشور را نخواهند داد.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: