آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 23 اردیبهشت ماه 1401 = 13-05 2022

انتقاد محمد رسول‌اف از سکوت اصناف سینمایی در قبال ..

انتقاد محمد رسول‌اف از 'سکوت' اصناف سینمایی در قبال بازداشت دو مستندساز زن در ایران

سه روز پس از بازداشت فیروزه خسروانی و مینا کشاورز، دو مستندساز ایرانی، محمد رسول‌اف کارگردان از ممانعت دو صنف سینمایی از حمایت اعضایشان از این دو نفر و امضای هر نوع بیانیه خبر داده است.

آقای رسول‌اف در صفحه اینستاگرام خود نوشت: "خبر موثق دارم ریاست دو صنف "تهیه‌کنندگان مستند" و "مستندسازان"، اعضای اصناف را از تهیه و امضای بیانیه‌ها و اعتراض‌های گروهی که در رسانه‌‌ها بازتاب پیدا کند برحذر می‌کنند."

بنا به نوشته آقای رسول‌اف، مسئولان این اصناف می‌گویند که "بازجو‌ها این را خواسته‌اند تا کار آسان‌تر شود. مدعی‌اند با ادامه مذاکرات بازداشتی‌ها زودتر آزاد می‌شوند!"

او از اینکه کسانی که مسئول تامین حقوق صنفی و امنیت حرفه‌ای سینماگران هستند "تصمیم‌هایشان را بر اساس خواست نهادهای امنیتی می‌گیرند" انتقاد کرد و آن را نوعی "همدستی با حاکمیت برای ارعاب بیشتر" خواند.

روز سه‌شنبه ۲۰ اردیبهشت‌ماه، ماموران امنیتی، هم‌زمان به خانه‌ی چند مستندساز رفته و وسایل شخصی آنان را ضبط کرده‌اند.

آقای رسول‌اف که خود مدتی بازداشت و حتی ممنوع الخروج شده بود، درباره بازداشت فیروزه خسروانی و مینا کشاورز نوشت: "لوازم شخصی و ابزارکار آنها ضبط شده و دو خانم مستندساز اکنون در بازداشت نیروهای امنیتی هستند. سوابق این بگیر و ببندها نشان داده است رفتار نیروهای امنیتی با فیلمسازان بر اساس توهم توطئه، دشمن فرضی و در نهایت به قصد ترساندن سینماگران بوده است."

بی بی سی



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: