آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 23 اردیبهشت ماه 1401 = 13-05 2022

شکست برجام؛ روسیه بار دیگر از پشت به ایران خنجر زد

برخی منابع داخلی نوشتند: روسیه به ایران پشت کرد: درباره برجام کاری نمی‌توانیم انجام دهیم!

روسیه اعلام کرد در مقطع کنونی نمی‌تواند در رابطه با مذاکرات احیای برجام کاری انجام دهد.

دیپلمات ارشد روسیه تصریح کرد که انتظار مذاکره نتیجه محور با آمریکا در خصوص برجام بی‌فایده است.

سفیر و نماینده دائم روسیه نزد سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین در پاسخ به توئیت لارنس نورمن خبرنگار وال استریت ژورنال نوشت که روسیه اکنون نمی تواند کمکی به نهایی سازی توافق احیای برجام کند.

به گزارش خبرآنلاین، میخائیل اولیانوف نوشت:

«اگر تحت شرایط متفاوت دیگری بودیم، روسیه احتمالا می توانست به طرفین (ایران و امریکا) برای نهایی سازی توافق احیای برجام کمک کند، ولی اکنون نه»

اولیانوف این توئیت را در پاسخ به خبرنگار وال استریت ژورنال منتشر کرد که نوشت: بسیار جالب. روسیه برای امضای قراردادی که می‌گویند همواره از آن حمایت کرده و به آن ادامه می‌دهد، دخالت نمی‌کند. این به وضوح نشان می دهد که روسیه اختلافات خود با واشنگتن را بیش از تمایل خود برای کمک به ایران قرار می دهد. خوب است که روشن است.

موانع دشواری بر سر راه توافق وجود دارد

یک خبرنگار آمریکایی به نقل از یک دیپلمات ارشد اروپایی گفت، همچنان موانع دشواری بر سر راه رسیدن به توافق با رژیم ایران وجود دارد.

«لورنس نورمن» خبرنگار نشریه آمریکایی «وال استریت ژورنال» ارزیابی یک دیپلمات ارشد اروپایی از احتمال به نتیجه رسیدن مذاکرات وین را منتشر کرد.

ارزیابی این دیپلمات ارشد اروپایی پس از آن صورت گرفته که «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز (جمعه) از ادامه پیدا کردن مذاکرات رفع تحریم‌های ایران در آینده نزدیک خبر داد.

به نوشته خبرگزاری فرانسه، وی در این‌باره توضیح داد: «مذاکرات هسته‌ای با ایران تعلیق شده بود، اما سفر هماهنگ‌کننده اتحادیه اروپا به ایران اجازه از سرگیری مذاکرات را داد».

در همین حال خبرگزاری فرانسه به نقل از یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نوشت: احیای توافق برجام علی‌رغم سفر نماینده اتحادیه اروپا به تهران، با قطعی شدن فاصله بسیاری دارد.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: