آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 24 اردیبهشت ماه 1401 = 14-05 2022

ادامه اعتراضات مردمی در ایران؛ فیلم حمله به حوزه علمیه

ویدئوهای منتشر شده از ایران در شبکه‌های اجتماعی حاکی از آن است که در ادامه اعتراض‌ها به گرانی در رشت، مرکز استان گیلان در شمال، ماموران امنیتی به سوی معترضان یورش برده‌اند و همچنین در شهر اردبیل، مرکز استان اردبیل در شمال‌غرب، فضای امنیتی حاکم است. در دو ویدئوی کوتاه که گفته می‌شود مربوط به بروجرد واقع در استان لرستان در غرب-مرکزی و فارسان در استان چهارمحال و بختیاری است صدای تیراندازی شنیده می‌شود.

خبرگزاری هرانا – در ادامه اعتراضات مردمی، امروز جمعه ۲۳ اردیبهشت ماه تجمعات اعتراضی در برخی شهرها از جمله، خرم آباد، فارسان، بروجرد، دهدشت، دورود و اردبیل ادامه داشت. نیروی انتظامی دستکم در شهرهای بروجرد و درود از شلیک گاز اشک آور و تیرهوایی جهت متفرق کردن مردم معترض استفاده کرده است. با اجرای طرح موسوم به “اصلاح یارانه‌ها” در ایران، قیمت مرغ، تخم‌مرغ، روغن، و لبنیات به صورت رسمی بالا رفت و شب گذشته نیز اعتراضات مردمی در شهرهای مختلف کشور شکل گرفت.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، در ادامه اعتراضات مردمی، شهروندان در شهرهای مختلف کشور از جمله خرم آباد، فارسان، بروجرد، دهدشت، دورود و اردبیل به خیابان آمدند.

این تجمعات در برخی موارد با ورود نیروی انتظامی و امنیتی به خشونت کشیده شد. ماموران دستکم در شهرهای بروجرد و درود از شلیک گاز اشک آور و تیرهوایی جهت متفرق کردن مردم استفاده کردند. همچنین از روز گذشته تاکنون جو امنیتی در برخی شهرهای کشور حاکم بوده و دسترسی به اینترنت نیز در تعدادی شهرها از جمله شهرهای استان خوزستان دچار اختلال جدی بوده است.

در همین رابطه یک شهروند ساکن بروجرد که در تجمع امشب حضور داشته به هرانا گفت: “اعتراضات مردمی از عصر امروز به شکل متمرکز شکل گرفت در حالی که نیروهای امنیتی و انتظامی از بامداد امروز در خیابان های شهر حضور داشتند. در جریان اعتراضات امشب برای ایجاد وحشت اقدام به تیراندازی هوایی به تعداد بسیار زیاد کردند و گاها گاز اشک آور را مستقیما به سوی معترضان شلیک کردند”.

یک شهروند دیگر ساکن شهرستان دورود نیز از جو شدید امنیتی از صبح روز جاری در این شهرستان خبر داده و گفت علیرغم تلاش نیروی انتظامی اعتراضات مردمی شکل گرفت، خودروهای زرهی و ون های نیروی انتظامی در تمام شهر حضور داشتند و ماموران با حمله به سمت معترضین و شلیک تیر هوایی سعی در برهم زدن اعتراضات داشتند”.

فیلم زیر: حمله به حوزه علمیه فارسان




www.youtube.com/watch?v=JunOlm91Ug4

با استفاده از لینک زیر می توانید ویدیوی مزبور را دانلود کرده و به اشتراک بگذارید. برای دانلود این ویدیو از سایت ایران پرس نیوز خارج میشوید.
DOWNLOAD



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: