آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 24 اردیبهشت ماه 1401 = 14-05 2022

نیویورک تایمز: شعار مرگ بر دیکتاتور در شهرهای ایران

نیویورک تایمز به نقل از یک کارشناس داخلی نوشت: معترضان در ۶ استان با شعار مرگ بر دیکتاتور به خیابان آمدند. آنها دیگر امیدی ندارند، به دولت اعتماد ندارند و نمی‌توانند وضعیت موجود را بیش از این تحمل کنند.

روز جمعه، تظاهر کنندگان شبانه در شهرهایی مانند اهواز، قزوین، شهر کرد و دزفول به خیابان‌ها آمدند و شعارهایی علیه م​قامات ارشد حکومت سر دادند، از روحانیان خواستند «گم شوند» و شعار «مرگ بر دیکتاتور» شنیده شد.

در ویدئوهای به اشتراک گذاشته‌شده در فضای مجازی و کانال‌های خبری فارسی، نیروهای امنیتی با باتون و گاز اش​​​ک‌آور به معترضان حمله کردند و در چندین شهر صدای تیراندازی شنیده شد.

در شهرستان بروجرد جمعه شب صدای مردی فریاد می‌زند که «به جمعیت شلیک می‌کنند» و صدای شلیک گلوله در پس‌زمینه شنیده می‌شود.

تعداد تلفات و دستگیریها مشخص نیست. رسانه دولتی ایران معترضان را اغتشاشگر خواند و آنها را به آتش‌زدن مغازه‌ها متهم کرد و گف​ت که حداقل ۲۲نفر دستگیر شده‌اند. ​

حکومت ایران در شش استانی که اعتراضات در آنها رخ داده است، اتصال اینترنت را مختل کرده است، گاهی اوقات دسترسی را به‌طور کامل قطع کرده و در مواقعی دیگر سرعت آن را کاهش داده یا به یک اینترانت داخلی سوئیچ کرده است.



Dariush May 14, 2022 12:38 PM

آخوند جماران هم مانند دیگر دیکتاتوران پیش از او به این نتیجه خواهد رسید که مردم گرسنه دین و ایمان ندارند

گزارش یا اعتراض به این نظر


حقیقتگو May 14, 2022 01:39 PM

واقعا" تاچه نهایتی فرومایه گائی اتحادیه اروپاو رئیس اتحادیه اروپا جناب بورل می تواندباشدکه فقطبرای منافع اروپاکه شامل اقتصادوپیشرفت رفاه وازادی اروپائیان میشودوانهم درشرایطی که مردم ایران ازحکومت اخوندی ضدایرانی وجنایتگروچپالگربه ستوه آمده اندنتنهاازمردم ایران حمایت نکرده ونمی کند وظلم وستم ودستگیرهاو زندانی کردن تظاهرکننده گان محکوم نمی کندبلکه پشیبانی وحمایت ازحکومت آخوندی رادرپیش گرفته است که شرم آور یکی انریکه مورا، معاون مسئول سیاست خارجی اروپا ودیگری امیرقطر را باید جفت وجورکردن چنین توافقی که منجربه ماندگارشدن حکومت آخوندی درایران ودریافت میلیاردها دلاروتمامی موهبت های برداشتن تحریم هاتنهابرای آخوندهاوسپاهی ها واقشارشان چه درایران واروپا وامریکاخواهد شدبه ایران می فرستدد-شعاراروپابرخلاف شعارمردم ایران زنده بادحکومت طالبان خامنه ای !

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: