آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 24 اردیبهشت ماه 1401 = 14-05 2022

فیلم؛ ادامه اعتراضات در ایران؛ تائید کشته شدن معترضان

نماینده دزفول در مجلس ولایت می‌گوید فردی که در تجمعات اخیر در خوزستان کشته شده، شهروند دزفول نبوده و اهل اندیمشک بوده است.

پیش تر گفته شده بود که شب گذشته نیروهای امنیتی به شهرک زرایی در دزفول هجوم برده‌اند. جوانی بنام علی غالبی حاجیوند سرش را از پنجره بیرون برده و همانجا ماموران به سرش شلیک کرده و او را کشتند.

امروز شنبه ۲۴اردیبهشت نیز مردم و جوانان نیشابور در اعتراض به گرانی‌ها دست به اعتراض زدند. آنها شعار می‌دادند، رئیسی حیاکن مملکتو رها کن (فیلم زیر)

در همین حال به گزارش العربیه، وزرای خارجه گروه هفت کشور صنعتی جهان امروز در بیانیه پایانی اجلاس خود در آلمان، نگرانی شدید خود را از نقض گسترده و مستمر حقوق بشر به‌ویژه حق برگزاری تظاهرات مسالمت‌آمیز در ایران ابراز داشتند.

این در حالیست که بحران اقتصادی در ایران روز به روز وخیم تر می شود. حسین راغفر، اقتصاددان گفته: حذف یارانه نان پرده دیگری از نمایش غارت و چپاول در اقتصاد ایران است. حذف یارانه نان برای جبران کسری بودجه بود

او گفت: نابرابری و فقر یکی از اساسی‌ترین دلایل دگرگونی‌ها و تغییر ساختارها و اعتراضات اجتماعی در سراسر دنیاست که پیامدهای گسترده سیاسی و اجتماعی دارد.

از سوی دیگر معین‌الدین سعیدی٬ نماینده چابهار در مجلس ولایت می‌گوید که شرایط جراحی اقتصادی که دولت رئیسی پیگیری می‌کند "منجر به مرگ بیمار خواهد شد.

این در حالیست که حداد عادل، یکی از نزدیکان به بیت خامنه ای گفته: کِش کار از دست همه در رفته است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: