آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 24 اردیبهشت ماه 1401 = 14-05 2022

پس از سفر رئیسی پای روسیه به پنج میدان نفتی ایران بازشد

دولت رئیسی توسعه پنج میدان نفتی را هم به روسیه سپرده و قراردادهای آن نیز در سفر اخیر او به مسکو منعقد شده است.

محسن خجسته ‌مهر، مدیرعامل شرکت ملی نفت گفت: «در سفر رئیس‌جمهور به روسیه، قراردادهایی قطعی به امضا رسید و در حال حاضر پنج میدان در ایران توسط روس‌ها در حال توسعه است و در آینده‌ای نزدیک کار توسعه دو میدان دیگر توسط روس‌ها آغاز می‌شود.

جواد اوجی، وزیر نفت نیز درباره دیپلماسی انرژی دولت سیزدهم گفته: ما با فعال کردن دیپلماسی انرژی، برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی به‌خصوص از کشورهای دوست هم اقدام کرده‌ایم و قراردادها و تفاهم‌نامه‌های مهمی هم در این خصوص امضا کرده‌ایم. با توجه به نیاز سنگین صنعت نفت به سرمایه‌گذاری، ما از تمامی سرمایه‌گذاران کشورهای همسو در بخش‌های مختلف صنعت نفت ایران استقبال می‌کنیم. سرمایه‌گذاران خوب می‌دانند که با توجه به بحران انرژی جهان و افزایش چشمگیر تقاضای انرژی، سرمایه‌گذاری در این بخش چقدر سودآور خواهد بود.

تأکید وزیر دولت سیزدهم بر کشورهای همسو این گمانه را به ذهن می‌آورد که احتمالا خبری از کشورهای اروپایی و آمریکایی برای سرمایه‌گذاری در ایران نیست.





حقیقتگو May 14, 2022 08:52 PM

باورتان میشود ویاخیر که روس هاازمدت ها پیش ازحمله به اکراین ازعواقب آنکه منجربه تحریم شدن نفت وگازروسیه خواهد شدواقف وباخبربودند!وبهترین چاره اندیشی کرده اند که ازدرامد نفت وگازصادراتی ایران با به اصطلاح سهم وسودسرمایه گذاریشان درصنایع نفتی ایران آنچه درتخریم هاازدست می دهندبدست آورند آیا فقط همین 5میدان نفتی بوده است ویا ده میدان ویا بلکه بیشترش ؟ درحقیقت محض این عبابردوش جلاد رئیسی به خودی خود راهی کاخ کرملین نشده است بلکه پوتین بوده است که برای واگذاری میادین نفتی وگازی ایران وی رابه دربارش خواسته بوده است! کجاست بایدن روانی که بفمهدکه اگربا تحریم نفتی خواهان بسته شدن درب روان شدن ثروت به روسیه میشودولی روس ها درب های دیگری ازجمله ایران برای دورزدن تحریم هابازکرده اند؟ وزیربایدن می گفت مامانع روابطحکومت خامنه ای با روسیه نمیشویم!

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: