آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 25 اردیبهشت ماه 1401 = 15-05 2022

فیلم؛ استفاده روسیه از بمب فسفر در کارخانه آزوفستال

مقام‌های اوکراینی قبلا هم روسیه را به استفاده از بمب‌های فسفر سفید در حمله به شهرهای لوتسک در غرب و پوپاسنا در شرق متهم کرده بودند.

فسفر سفید ماده شفاف مایل به زرد یا بی‌رنگی است که بافتی شبیه موم و بویی شبیه سیر دارد و در تماس با اکسیژن هوا بلافاصله مشتعل می‌شود و دودی براق تولید می‌کند. نمی‌توان آن را با آب خاموش کرد و حرارت آن تا دمای ۱۳۰۰ درجه سانتی‌گراد بالا می‌رود.

این اسید معمولا در جنگ برای ایجاد پرده‌های دود به منظور پنهان کردن حرکت نیروها، روشن کردن میدان جنگ در شب یا علامت‌گذاری هدف استفاده می‌شود و به دلیل همین کاربردهای عملی و این واقعیت که به صراحت برای هدف قرار دادن موجودات زنده در نظر گرفته نشده است در حال حاضر در پیمان تسلیحات شیمیایی ۱۹۹۳ با عنوان سلاح شیمیایی شناخته نمی‌شود.

با این حال بی‌شک می‌توان از آن همچون سلاح آتش‌زا به منظور معلول کردن، مسموم کردن یا کشتار کورکورانه استفاده کرد و می‌دانیم که باعث جراحت‌های ریوی، قلبی، کبدی و کلیوی می‌شود و می‌تواند تمام سطح بدن را تا استخوان بسوزاند و اغلب باعث ایجاد زخم‌هایی شدید می‌شود و سوختگی‌های درجه سه ایجاد می‌کند که معمولا نیاز به پیوند پوست دارند.




www.youtube.com/watch?v=qHNkndiNGp8

با استفاده از لینک زیر می توانید ویدیوی مزبور را دانلود کرده و به اشتراک بگذارید. برای دانلود این ویدیو از سایت ایران پرس نیوز خارج میشوید.
DOWNLOAD



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: