آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 26 اردیبهشت ماه 1401 = 16-05 2022

دستور برای پخش‌ سرود سلام‌فرمانده در‌ صبحگاه مدارس

دستور آموزش‌و‌پرورش برای پخش‌سرود سلام‌فرمانده در‌صبحگاه مدارس

فروردین ماه امسال همزمان با نیمه شعبان ویدئو کلیپی با عنوان «سلام فرمانده» در صحن مسجد جمکران و با حضور ۳۱۳ کودک دهه نودی منتشر شد. انتخاب عدد ۳۱۳ به تعداد یاران امام عصر بر اساس برخی روایات اشاره دارد. به گفته ابوذر روحی خواننده گروه ماح و تهیه‌کننده این نماهنگ، هدف از ساخت چنین محصولی «آشتی بچه‌های انقلابی با انقلاب و نظام» بوده است.

یک ماه بعد از انتشار اولیه این نماهنگ، تلاش شد تا به صورت گسترده بازنشر شود. اولین بودجه توسط شهرداری تهران هزینه شد. همچنین همزمان با ۱۲ فروردین و روز جمهوری اسلامی، سرود سلام فرمانده در برج میلاد اجرا شد. کم‌کم ویدئو‌های مختلفی از مدارس تهران و سایر شهر‌های ایران و حتی مدرسه‌ای در کارگیل کشمیر در هندوستان منتشر شد که نشان می‌داد کودکان مقطع ابتدایی سر صف مشغول خواندن سرود «سلام فرمانده» هستند.

سندی به دست رویداد۲۴ رسیده رسیده که نشان می‌دهد اداره آموزش و پرورش یکی از مناطق تهران طی بخشنامه‌ای به مدارس دولتی مقطع ابتدایی، متوسطه اول، متوسطه دوم و هنرستان فنی حرفه‌ای دستور داده دانش آموزا قبل از ورود به کلاس این سرود را سر صف همخوانی کنند.

در این بخشنامه خطاب به مدیران، معاونین پرورشی و مربیان پروشی مدارس گفته شده به مناسبت فرارسیدن ماه رمضان اقدام به برگزاری سرود همگانی «سلام فرمانده» کنند. در ادامه تاکید شده معاونین و مربیان پرورشی مدارس باید «زمینه ترغیب و تشویق دانش آموزان» برای هرچه بهتر برگزار کردن این سرود همگانی را فراهم کنند.

آنچه در مورد این بخشنامه و بخشنامه‌های مشابه مورد انتقاد است، نحوه آموزش باورهای ایدئولوژیک به کودکان است. به طور عام، والدین کودکان منتقد آموزش سیاسی و ایدئولوژیک در مدارس هستند و حتی در برخی کشورهای توسعه‌یافته طبق قانون رسمی آن کشور اجازه آموزش‌های حتی مذهبی هم در سنین خردسالی داده نمی‌شود.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: