آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 26 اردیبهشت ماه 1401 = 16-05 2022

مقام حکومتی: از تعداد معلمان بازداشتی اطلاعی ندارم

رئیس کمیسیون آموزش مجلس روز دوشنبه، ۲۶ اردیبهشت درباره شمار معلمان بازداشت‌شده در هفته‌های گذشته ابراز بی‌اطلاعی کرد.

علیرضا منادی سفیدان در ادامه با اشاره به پیگیری کمیسیون آموزش مجلس برای «پیدا کردن مسیری برای حل مسئله بازداشت معلمان» به خبرگزاری ایلنا گفته است: «یک عده به نظر ما قابل تخفیف هستند و لازم است که هرچه زودتر وضعیت‌شان روشن شود تا بتوانند مجددا سرکلاس درس بیایند.»

در پی برگزاری تازه‌ترین دور اعتراضات سراسری معلمان در روزهای ۱۱ و ۲۲ اردیبهشت‌، موج گسترده‌ای از احضار و بازداشت معلمان و فعالان صنفی فرهنگیان در نقاط مختلف ایران آغاز شد.

تاکنون هیچ منبعی آمار دقیق معلمان بازداشت‌شده را نتوانسته است تخمین بزند، اما کانال شورای «هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران» تنها از بازداشت دست‌کم ۲۸ معلم در تجمعات اعتراضی روز پنج‌شنبه، ۲۲ اردیبهشت خبر داده بود، اما برخی منابع خبری دیگر شمار بازداشت‌شدگان را بسیار بیش از این تعداد اعلام کرده بودند.

سازمان دیده‌بان حقوق بشر نیز پیشتر شمار معلمان بازداشت‌شده مربوط به تجمع اعتراضی ۱۱ اردیبهشت و روزهای قبل و بعد از آن را حداقل ۳۸ نفر عنوان کرده بود،‌ اما برخی منابع این آمار را تا ۷۰ نفر هم عنوان کرده بودند.

با وجود این که خبر آزادی تعدادی از معلمان بازداشت‌شده در روزها و هفته‌های گذشته منتشر شده است، با این حال از وضعیت شماری از آن‌ها هیچ اطلاعاتی در دست نیست. از جمله شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران روز ۱۹ اردیبهشت اعلام کرده بود که رسول بداقی، جعفر ابراهیمی، محمد حبیبی و علی‌اکبر باغانی، معلمان بازداشت‌شده «تحت بازجویی‌های شدید برای القای اتهامات غیر صنفی قرار گرفته‌اند».

وزیر آموزش و پرورش ایران روز ۱۵ اردیبهشت تلویحا تجمعات اعتراضی معلمان را «غیرقانونی» خوانده و شرکت‌کنندگان در این تجمع‌ها را به «اخراج» تهدید کرده بود.

رادیو فردا



س May 16, 2022 12:50 PM

خیلی دروغ میگویند

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: