آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 26 اردیبهشت ماه 1401 = 16-05 2022

چرا اختیار توقف جنگ از دست پوتین خارج شده است؟

مدیر موسسه مطالعات بین المللی چشم انداز ابرار نوین و کارشناس دیپلماسی عمومی و مسائل بین الملل می گوید: امروز جنگ در دست آمریکایی ها است و اختیار توقف جنگ از دست پوتین خارج شده است. باید دید امروز منافع آمریکایی ها چه چیزی را ایجاب می کند آیا منافع آمریکا با منافع روسیه یکی خواهد شد و بده بستانی خواهند داشت یا نه در این صورت جنگ تمام می شود. اگر نه جنگ تمام نخواهد شد. تا اینجا هم آمریکایی ها به حد کافی از جنگ سود برده اند. آمریکا با این جنگ تمام کشور های اروپایی را دور خود جمع کرد و موقعیتش بعد از جنگ جهانی دوم را بازسازی کرده است.

میرقاسم مومنی در گفت وگو با خبرنگار شفقنا گفت: شرایط فعلی می توان گفت پوتین به تله سیاسی اروپا و آمریکا افتاده است. پوتین امروز نه می تواند برگردد و نه می تواند بماند و حتی نیروهای خود را از خارکیف تخلیه می کند. روسیه نتوانست مناطق استراتژیک اوکراین یا صنایع استراتژیک این کشور را تصاحب کند. روسیه با همه قدرت خود یک ماه و نیم است که در محاصره قرار گرفته و تعداد تلفات انسانی روسیه در این جنگ و همچننی میزان تلفات نظامی روس ها بالا است. روسیه نتوانسته طرح خود را با موفقیت اجرا کند همه این مسائل نشان دهنده ضعف روسیه است. بزرگترین اشتباه روسیه این بود که با اطلاعاتی غلط وارد میدان نبرد شد.

وی تاکید کرد: امروز مهمترین مساله طولانی شدن این جنگ است اگر جنگ طولانی شود روسیه بیشتر زیان می بیند چون توان ادامه بلند مدت جنگ را ندارد و چنین تدارکی نداشت. روسیه برای جنگی سه یا چهار ماهه تدارک دیده بود. به مرور زمان و با طولانی شدن این جنگ ذخایر تسلیحاتی روسیه نیز به اتمام می رسد. روسیه امروز از موشک هایی استفاده می کند که قدرت جایگزین کردن آن ها را ندارد چون هم در حوزه مواد اولیه و هم در حوزه قطعات با مشکلاتی روبرو است این نکته خود به تنهایی زمینه شکست روسیه را فراهم می کند از نظر من بزرگترین اشتباه روسیه این بود که با اطلاعاتی غلط وارد میدان نبرد شد و تصمیماتی اشتباه گرفت به عقیده من اگر پوتین از شرایط امروز مطلع بود هیچ وقت به اوکراین حمله نمی کرد. سیستم های اطلاعاتی روسیه نتوانستند برآورد دقیقی داشته باشند و حمله به اوکراین اشتباه بزرگی بود که پوتین مرتکب آن شد و مردم اوکراین و روس ها تاوان آن را می دهند.

وی در خصوص اینکه اتمام جنگ چه زمانی پیش بینی می شود؟ گفت: هر زمانی که آمریکا بخواهد. امروز جنگ در دست آمریکایی ها است و اختیار توقف جنگ از دست پوتین خارج شده است. باید دید امروز منافع آمریکایی ها چه چیزی را ایجاب می کند آیا منافع آمریکا با منافع روسیه یکی خواهد شد و بده بستانی خواهند داشت یا نه در این صورت جنگ تمام می شود. اگر نه جنگ تمام نخواهد شد.



آرام May 16, 2022 03:30 PM

شکست پوتین نعلین را سریعتر راهی گورستان میسازد

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: