آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 26 اردیبهشت ماه 1401 = 16-05 2022

جنگ در شرق اروپا؛ نظامیان اوکراین به مرز روسیه رسیدند

هشتاد و دو روز قبل ارتش روسیه با تهاجم نظامی به اوکراین جنگی را در شرق اروپا آغاز کرد که بعد از نزدیک به سه ماه همچنان ادامه دارد.

همزمان نیروهای اوکراینی همچنان به مقاومت خود ادامه می‌دهند. از سوی دیگر در حالی که روسیه تلاش می‌کند نیروهای اوکراینی را در دونباس محاصره کند با یک ضد حمله در اطراف شهر ایزیوم از سوی نیروهای اوکراینی مواجه شده است.

خبرنگار شبکه الجزیره از خارکیف گزارش داده که نیروهای اوکراینی توانسته‌اند نبرد برای کنترل شهر را به سود خود تغییر دهند.

خبرنگار این شبکه که چندین هفته است در نزدیکی خارکیف حضور دارد می‌گوید: «ما برای نخستین بار حدود یک ماه پیش به خارکیف آمدیم؛ آن زمان نمی‌شد بدون استفاده از جلیقه ضد گلوله وارد خیابان شود و همه جا خالی از جمعیت بودند و تیراندازی و گلوله‌باران دائمی در اطراف ما در جریان بود.»

وی ادامه می‌دهد که حالا مردم به شهر برگشته‌اند و آنها در خیابان‌ها تردد می‌کنند و حتی برخی از کافه‌ها و رستوران‌ها باز شده‌اند.

همچنین امروز نخستین روزی است که حمل و نقل عمومی در خارکیف دوباره راه‌اندازی می‌شود.

الجزیره ادامه داده که نیروهای اوکراینی توانسته‌اند روسها را از شهر دورتر کنند و حالا مردم با سگ‌هایشان به خیابان می‌آیند و دوچرخه‌سواری می‌کنند.

آمریکا به دلیل تلاش برای استخدام کارمندان سفارت روسیه

کرملین می‌گوید گزارش‌های دریافت شده از تلاش‌های صورت گرفته از سوی دفتر تحقیقات فدرال یا آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا برای استخدام کارمندان سفارت روسیه در واشنگتن غیر قابل قبول و شرم‌آور است.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین در این رابطه گفت: «ما گزارش‌های بسیاری از تلاش‌ها و رفتارهای گستاخانه ماموران سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا در رابطه با جذب و استخدام شهروندان و کارمندان خود دریافت کرده‌ایم که غیرقابل پذیرش است.»

در همین زمینه آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در واشنگتن نیز به رسانه‌های دولتی این کشور گفته که کارمندان سفارت حتی به خشونت فیزیکی تهدید شده‌اند.

آمریکا هنوز واکنشی به این ادعاهای روسیه نشان نداده است.

یورونیوز




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: