آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 26 اردیبهشت ماه 1401 = 16-05 2022

شروع تمرین‌های نظامی ناتو و واکنش موشکی پوتین+فیلم

برگزاری رزمایش مشترک آمریکا و ناتو در نزدیکی مرزهای روسیه. یکی از بزرگترین تمرین‌های نظامی در تاریخ ناتو در کشورهای بالتیک شروع شده است.

این مانور به نام "خارپشت" با شرکت ده کشور از جمله فنلاند و سوئد، که انتظار می‌رود تا چند روز دیگر برای عضویت در پیمان آتلانتیک شمالی درخواست دهند، انجام می‌شود.

ناتو گفته است که هدف این تمرین‌ "تقویت آمادگی و هماهنگی عملیاتی" نیروهایش است.

این مانور در ۶۴ کیلومتری یک پایگاه نظامی روسیه انجام می‌شود و هدف آن شبیه‌سازی حمله روسیه به استونی است.

روسیه ناتو را یک تهدید امنیتی می‌د‌‌اند و نسبت به "پیامدهای" پیوستن سوئد و فنلاند به آن هشدار داده است.

در همین حال یک رسانه انگلیسی روز دوشنبه مدعی شد که یگان‌های موشکی روسیه با قابلیت حمل کلاهک اتمی به سمت مرز این کشور با فنلاند حرکت کرده‌اند. فیلم زیر

به نوشته روزنامه «میرر» ویدئویی که روز دوشنبه منتشر شد، استقرار یگان موشک‌های متحرک «اسکندر» را نشان می‌دهد که ظاهراً از یک بزرگراه به سمت مرز فنلاند در حال تردد هستند.

این فیلم بلافاصله پس از آن منتشر شد که هلسینکی رسماً پیشنهاد خود را برای پیوستن به ناتو اعلام کرد، اقدامی که «ولادیمیرپوتین» رئیس جمهور روسیه مدت‌ها با آن مخالف بود. گفته می‌شود که هفت سامانه موشکی بالستیک اسکندر در راه رسیدن به شهر مرزی روسیه با فنلاند هستند.

تلویزیون دولتی روسیه پیشتر گفته بود که در صورتی که کشورهای شمال اروپا، فنلاند و سوئد پایگاه‌های نظامی خود را در خاک خود ایجاد کنند، مسکو تسلیحات اتمی را در مرزهای اروپایی خود مستقر خواهد کرد.

به نوشته روزنامه میرر، یک یگان کامل از موشک‌های اسکندر به سمت «وایبورگ» در حال حرکت هستند.




www.youtube.com/watch?v=_ICPKw--CZ8

با استفاده از لینک زیر می توانید ویدیوی مزبور را دانلود کرده و به اشتراک بگذارید. برای دانلود این ویدیو از سایت ایران پرس نیوز خارج میشوید.
DOWNLOAD



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: