آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 27 اردیبهشت ماه 1401 = 17-05 2022

طرح ویژه اتحادیه اروپا برای بازسازی اوکراین فاش شد

بنابر طرح فاش شده کمک به بازسازی اوکراین از سوی اتحادیه اروپا، کی یف وام، کمک بلاعوض و احتمالا درامد ناشی از اموال توقیف شده اولیگارش های روسیه را برای جبران هزینه چند تریلیون دلاری بازسازی ویرانی های ناشی از جنگ دریافت خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، روزنامه گاردین روز سه شنبه نوشت: کمیسیون اروپا در این طرح که پیش نویس آن در بروکسل تنظیم شده است بیان کرده که دولت اوکراین وام هایی را برای پرداخت هزینه بازسازی کشور جنگ زده خود دریافت خواهد کرد. کمک های بلاعوض نیز از سوی کشورهای اتحادیه اروپا برای بازسازی خانه ها، مدارس، جاده ها، خطوط ریلی، فرودگاه ها و پل های ویران شده تامین خواهد شد.

اتحادیه اروپا همچنین پیشنهاد ارزیابی امکان پذیری استفاده از دارایی های توقیف شده روس ها و بلاروس های تحت تحریم را مطرح کرده است. پیشتر در اوایل ماه جاری نیز شارل میشل، رئیس شورای اروپا پیشنهاد مشابهی را داده بود.

قانونگذارانی در انگلیس و آمریکا نیز پیشنهاد طرح توقیف اموال روس ها برای کمک به بازسازی اوکراین و رفع مشکلات آوارگان این کشور را داده اند.

بر اساس گزارش فاش شده اتحادیه اروپا، مقامات بروکسل همچنین از اتحادیه اروپا خواسته اند به عنوان یک بلوک از بازارهای سرمایه بین المللی برای تامین مالی وام هایی به کی یف، درخواست وام کند.

در صورتی که این پیشنهاد مورد توافق قرار گیرد این برای دومین بار در تاریخ این اتحادیه خواهد بود که به عنوان یک مجموعه و به جای تک تک اعضا درخواست وام می کند. پیشتر نیز اتحادیه اروپا طرح بهبود از کووید-۱۹ را به ارزش ۷۵۰ میلیارد یورو(۶۳۵ میلیارد پوند) در سال ۲۰۲۰ تامین مالی کرده بود.

انتظار می رود طرح پیشنهادی اتحادیه اروپا برای کمک به بازسازی اوکراین که به رویت گاردین رسیده فردا چهارشنبه منتشر شود.

در این طرح همچنین اشاره می شود که انتظار می رود نیازهای مالی برای بازسازی اوکراین بسیار اساسی باشد و روند بازسازی بیش از یک دهه طول خواهد کشید. همچنین این طرح تخمین زده که آسیب به زیرساخت های فیزیکی به تنهایی ممکن است به بیش از ۱۰۰ میلیارد یورو نیاز داشته باشد.

برای پرداخت این صورتحساب، کمیسیون ترکیبی از کمک‌های بلاعوض و وام‌های ارزان را پیشنهاد می‌کند که در آن کشورهای عضو اتحادیه اروپا و کشورهای غیر اتحادیه اروپا می‌توانند از طریق برنامه بازسازی این اتحادیه مشارکت کنند.

جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا ماه گذشته برنامه کمک به اوکراین به ارزش ۳۳ میلیارد دلار را پیشنهاد داد که شامل بیش از ۲۰ میلیارد دلار بودجه نظامی است.

اتحادیه اروپا وام های اضطراری و کمک های انسانی به ارزش ۴.۱ میلیارد یوور را از آغاز حمله روسیه ارائه داده است و توافق کرده کمک هایی را در زمینه تامین مالی سلاح و دیگر کمک های نظامی غیرمرگبار به ارزش ۱.۵ میلیارد یور اختصاص دهد. این به غیر از کمک هایی است که هر یک از کشورهای عضو اتحادیه در اختیار قرار داده اند.

بر اساس سند فاش شده، طرح بازسازی اتحادیه اروپا با همکاری مشترک بروکسل و کی یف اداره می شود. هر چند که در این طرح به صورت علنی و آشکار اشاره ای به امیدواری اوکراین برای ملحق شدن به اتحادیه اروپا نمی شود؛ اما هدف از آن نزدیک تر کردن این کشور به استانداردهای اتحادیه اروپا از جمله در زمینه های حاکمیت قانون، مبارزه با فساد، انرژی و آب و هوا است.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: