آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 27 اردیبهشت ماه 1401 = 17-05 2022

محاکمه یک ونزوئلایی متهم به فروش باج‌افزار به سپاه

دادگاه فدرال در بروکلین نیویورک رسیدگی به پرونده یک شهروند ونزوئلایی را که متهم به عملیات هکری و فروش باج‌افزار است، آغاز کرد.

به گزارش رادیو فردا، وزارت دادگستری ایالات متحده با درج این خبر در وب‌سایت خود نوشت که مویسز لوئیس زاگالا گونزالس (زاگالا)، شهروند ونزوئلا و فرانسه که در ونزوئلا زندگی می‌کند، علناً دربارهٔ استفاده مشتریانش از نرم‌افزار او برای اخاذی، از جمله استفاده یک گروه هکری تحت حمایت حکومت ایران از این باج‌افزار صحبت کرده است.

به نوشته این گزارش، گروه هکری تحت حمایت جمهوری اسلامی از نرم‌افزار تانوس (Thanos) متعلق به این متهم برای حمله به شرکت‌های اسرائیلی استفاده کرده است.

آن‌ طور که در شکایت کیفری متهم آمده است، زاگالا، یک متخصص قلب ۵۵ ساله که در سیوداد بولیوار ونزوئلا زندگی می‌کند، چندین باج‌افزار طراحی کرده است که مجرمان سایبری مختلفی از آنها برای اخاذی از شرکت‌ها، سازمان‌های غیرانتفاعی و سایر موسسات استفاده کرده‌اند.

به نوشته خبرگزاری رویترز، زاگالا در سال ۲۰۲۰ در یک شبکه اجتماعی روسی پیوندهایی به مقالاتی به زبان روسی در مورد استفاده یک گروه هکر ایرانی به نام «مادی‌واتر» که از نرم‌افزار تانوس برای هدف قرار دادن نهادهای اسرائیلی استفاده کرده، ارسال کرده بود.

سرویس‌های امنیتی آمریکا و بریتانیا می‌گویند گروه هکری موسوم به «مادی‌واتر» (آب گل‌آلود) مرتبط با جمهوری اسلامی، پشت حملات گسترده سایبری از آسیا تا آفریقا، اروپا و آمریکای شمالی است.

بنا بر این گزارش، این فرد متهم، در صورت محکومیت به جرم اقدام به رخنه رایانه‌ای به پنج سال حبس و در خصوص «توطئه برای ارتکاب نفوذ رایانه‌ای» به پنج سال حبس دیگر محکوم می‌شود.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: