آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 27 اردیبهشت ماه 1401 = 17-05 2022

فیلم؛ جشنواره سینمایی کن برای اوکراین سنگ تمام گذاشت

در شب افتتاحیه هفتاد و پنجمین جشنواره سینمایی کن، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین، به حاضران در کاخ اعلام کرد: "ما در این جنگ پیروز خواهیم شد." فیلم زیر

در یک تماس ویدیویی زنده از کیف، در حالی که روسیه به تهاجم خود به اوکراین ادامه می‌دهد، زلنسکی در اتاق فیلمسازان، مطبوعات، شرکت‌کنندگان جشنواره و کارکنان و همچنین ستارگانی مانند جولیان مور و فارست ویتاکر سخنرانی کرد.

زلنسکی در طول سخنرانی پرشور خود، که به صورت زنده در کاخ به فرانسوی و سپس به انگلیسی برای کسانی که به این زبان صحبت می‌کردند ترجمه شد، چندین اشاره به فیلم‌ها از جمله دیکتاتور بزرگ چارلی چاپلین، طنزی درباره آدولف هیتلر و نازیسم ساخته شده در سال 1940 داشت. ورود آمریکا به جنگ جهانی دوم. وی از سینماگران خواست در زمان جنگ بیکار نمانند.

زلنسکی با اشاره به طعنه آمیز بودن فیلم‌هایی که درباره این دیکتاتورها ساخته شده بود، «مستندها و فیلم‌های خبری وحشتناک» بودند، گفت: «بی‌رحم‌ترین دیکتاتورهای قرن بیستم عاشق سینما بودند».

زلنسکی همچنین به خط بدنام فیلم آخرالزمان جنگ ویتنام ساخته فرانسیس فورد کاپولا اشاره کرد و گفت: «من عاشق بوی ناپالم در صبح هستم» و خاطرنشان کرد که حمله روسیه و بمباران شهرهای اوکراین نیز «از صبح آغاز شد». اعضای هیئت منصفه وینسنت لیندون، ربکا هال، یواخیم تریر، جف نیکولز، نومی راپس، اصغر فرهادی، یاسمین ترینکا و لج لی در حالی که رئیس جمهور سخنرانی می کرد از روی صحنه نگاه می کردند.

پیش از این، در طول شب اشاره های متعددی به جنگ در اوکراین وجود داشت. ویتاکر، برنده افتخاری نخل طلا، طی یک سخنرانی گفت: «در طول دو سال گذشته، برخی از ما عزیزان خود را در اثر همه‌گیری از دست داده‌ایم یا مجبور شده‌ایم به خاطر تهاجمات و جنگ‌ها، مانند اوکراین، به خانه‌های امن فرار کنیم. " مجری این شب اشاره کرد که «کارگردانان اوکراینی و فیلمسازان مخالف روسی» در کن جایگاهی دارند و همچنین به برنده نخل طلای سال 1958 به نام جرثقیل ها پرواز می کنند، فیلمی مربوط به دوران شوروی درباره ویرانی های ناشی از جنگ جهانی دوم اشاره کرد.

افتتاحیه جشنواره کمدی زامبی فرانسوی زبان Coupéz از میشل هازاناویسیوس بود. این فیلم قبلاً Z نام داشت، اما هازاناویسیوس پس از ارسال نامه ای به او و جشنواره توسط مؤسسه اوکراینی که در آن توضیح می داد که «Z» به نمادی از حمله روسیه به اوکراین تبدیل شده است، نام فیلم را تغییر داد. تظاهرات. این کارگردان در بیانیه ای با اعلام این تغییر نام گفت: فیلم من برای ایجاد شادی ساخته شده است و تحت هیچ شرایطی نمی خواهم به طور مستقیم یا غیرمستقیم با این جنگ مرتبط شود.




www.youtube.com/watch?v=xbUkFEZY1To

با استفاده از لینک زیر می توانید ویدیوی مزبور را دانلود کرده و به اشتراک بگذارید. برای دانلود این ویدیو از سایت ایران پرس نیوز خارج میشوید.
DOWNLOAD



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: