آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 30 اردیبهشت ماه 1401 = 20-05 2022

روسیه: برای آزادی به اوکراین حمله کردیم! پاسخ آمریکا

«سرگئی لاوروف»، وزیر امور خارجه پوتین گفته: عملیات نظامی ر.سیه در اوکراین به آزاد شدن دنیا از ظلم نواستعماری غرب کمک خواهد کرد.

این در حالیست که وزیر امور خارجه آمریکا، روسیه را متهم کرد که از غذا به عنوان سلاح در اوکراین استفاده می‌کند.

آنتونی بلینکن گفت، روسیه با گروگان گرفتن محموله‌های غذایی نه تنها اوکراینی‌ها بلکه میلیون‌ها تن از مردم جهان را هدف قرار داده و از این محموله‌های غذایی به عنوان سلاح استفاده می‌کند.

سنای آمریکا نیز در پاسخ به ادعای وزیر خارجه پوتین، بامداد جمعه با رای اکثریت اعضایش از هر دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه کمکی به ارزش ۴۰ میلیارد دلار برای اوکراین و متحدانش را تصویب کرد.(فیلم زیر)

این بسته کمک اقتصادی و نظامی که پیشتر در مجلس نمایندگان به تصویب رسیده بود با ۸۶ رای در برابر ۱۱ رای مورد تایید سناتورها قرار گرفت.

میچ مک‌کانل، رهبر جمهوری‌خواهان در سنای آمریکا، که در روزهای گذشته پس از کی‌یف به استکهلم سفر کرده بود به خبرنگاران گفته بود که انتظار دارد سنا طی این هفته حدود ۴۰ میلیارد دلار کمک اضافه به اوکراین را تصویب کند.

جو بایدن، رئیس جمهوری ایالات متحده، ماه گذشته درخواست ۳۳ میلیارد دلار کمک به اوکراین کرده بود که ۲۰ میلیارد آن شامل کمک نظامی می‌شود، اما مجلس نمایندگان آمریکا این رقم را تا حدود ۴۰ میلیارد دلار افزایش داد.




www.youtube.com/watch?v=VOPg7S3h1nU

با استفاده از لینک زیر می توانید ویدیوی مزبور را دانلود کرده و به اشتراک بگذارید. برای دانلود این ویدیو از سایت ایران پرس نیوز خارج میشوید.
DOWNLOAD



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: