آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 30 اردیبهشت ماه 1401 = 20-05 2022

افزایش حمایت از کارزار برای لغو بازی با تیم کانادا + فیلم

همزمان با تلاش بی‌وقفه بازماندگان قربانیان سرنگونی هواپیما برای لغو بازی دوستانه دو تیم فوتبال ایران و کانادا، در روزهای گذشته تعدادی از سیاستمداران و مقامات کانادایی هم حمایت خود را از این کارزار اعلام کرده‌اند.

انجمن خانواده‌های قربانیان هواپیمای اوکراینی با راه‌اندازی کارزاری آنلاین و انتشار نامه‌ای اعتراضی خطاب به مقام‌های ورزشی و سیاسی کانادا، خواستار لغو «بازی دوستانه» تیم ملی فوتبال این کشور با تیم ملی ایران شده است. (فیلم زیر)

در آغاز این نامه آمده است که برخلاف کانادا، «نیروهای نظامی و امنیتی رژیم ایران، بر تمامی رشته‌های ورزش ایران تسلط و نظارت دارند» و «تقریباً تمام باشگاه‌های ورزشی و تیم‌های آن‌ها در ایران توسط افرادی اداره می‌شوند که روابط قوی با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دارند».

انجمن در بخش دیگری از نامه خود می‌افزاید: «شایان ذکر است که فیفا اخیرا روسیه را از حضور در تمامی مسابقات فوتبال از جمله جام جهانی محروم کرد» و «حکومت ایران نیز درست مانند روسیه، به دلیل نقض گسترده حقوق بشر در پلتفرم‌های مختلف بین‌المللی از جمله سازمان ملل متحد محکوم شده است».

در پایان این کارزار تاکید شده است که «ما به عنوان شهروندان کانادایی و یا دارندگان اقامت دائم، از مجلس عوام می‌خواهیم تا از تمام سازوکارهای موجود برای لغو این بازی و یا عدم صدور ویزا برای تیم ایرانی از سوی اداره مهاجرت کانادا استفاده کند».

به گزارش رادیو فردا، این کارزار با هشتگ «No to Sports Washing» و «لغو بازی» در توییتر و دیگر شبکه‌های اجتماعی هم‌رسانی شده است.

پیش از این، سخنگوی انجمن خانواده‌های جان‌باختگان پرواز ۷۵۲ دعوت تیم فوتبال ایران به کانادا را «سیلی» به صورت خانواده‌های مسافران کشته‌شده هواپیمای اوکراینی خوانده بود.

حامد اسماعیلیون که همسر و دختر خود را در سرنگونی هواپیمای اوکراینی به دست سپاه از دست داده است، در مقاله‌ای برای شماره روز ۲۷ اردیبهشت روزنامه «گلوب اند میل» نوشت که این دعوت «توهین» به افرادی است که عزیزان خود را در سرنگونی این هواپیما از دست دادند.




www.youtube.com/watch?v=8XuWoIv2E8g

با استفاده از لینک زیر می توانید ویدیوی مزبور را دانلود کرده و به اشتراک بگذارید. برای دانلود این ویدیو از سایت ایران پرس نیوز خارج میشوید.
DOWNLOAD



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: