آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 31 اردیبهشت ماه 1401 = 21-05 2022

مقامات اروپایی دارند نسبت به احیای برجام ناامید می شوند

جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز در پیام توییتری خود نوشته است: هر چه بیشتر منتظر بمانیم، نتیجه گیری از مذاکرات برجام دشوارتر می شود.

لارا روزن روزنامه نگار آمریکایی در خبرنامه‌ی خود تحت عنوان «دیپلماتیک» نوشت: مقامات فعلی و سابق اروپایی به شکل فزاینده‌ای ناامید هستند و نگرانی دارند که ایالات متحده ممکن است اجازه دهد احیای برجام به دلیل آنچه که آن‌ها احتیاط سیاسی کاخ سفید در مورد یک موضوع عمدتا نمادین می‌دانند، شکست بخورد.

در ادامه ی این مطلب آمده است: یک دیپلمات اروپایی درگیر در مذاکرات، به من گفت: «هر روز که بدون دستیابی به توافق می‌گذرد، خطر از دست دادن همه چیز به طور قابل توجهی افزایش می‌یابد.»

انریکه مورا، معاون دبیرکل اتحادیه اروپا هفته گذشته به ایران سفر کرد تا در مورد پیشنهادات برای خروج از بن بست گفتگو کند.

یک کارشناس که در مذاکرات با طرف‌های مختلف مشورت می‌کند، جمعه (۲۰ مه) گفت که سیگنال‌های غیرتایید شده‌ی مثبتی از ایران پس از سفر اتحادیه اروپا می‌شنود.

اما وقتی از یک دیپلمات اروپایی در مورد سیگنال‌های محتاطانه مثبت از سوی تهران پرسیده شد، گفت که متاسفانه این یک ساده‌سازی بیش از حد اتفاقات است و اتفاقا او نسبت به تحولات پیش رو بدبین است.

کارشناس دیگری که درباره رایزنی‌های مورا در ایران در جریان قرار گرفته بود، نتیجه‌ی گفتگو‌ها را «حرکت بدون پیشرفت» توصیف کرد.

راب مالی، نماینده آمریکا در امور ایران، قرار است در کمیته روابط خارجی سنا درباره مذاکرات برجام روز چهارشنبه، ۲۵ می، شهادت دهد.



مزدک بامدادان May 22, 2022 04:20 PM

دارم خبر میدم که بدونید! بعد از تسویه حساب با فاشیستهای اوکرایینی نوبت به فاشیست اسلام در منطقه خاور میانه که لانه مزدوران امریکایی شده خواهد رسید فاشیست اسلام چنان ریق رحمت رو سر بکشه که بربریت محمدی تا آخر دنیا نتونه قد علم کنه

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: