آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 1 خرداد ماه 1401 = 22-05 2022

همسر پژوهشگر دربند ایرانی می‌گوید او هنوز زنده است

در حالی که پیشتر رسانه‌های جمهوری اسلامی اعلام کرده بودند که احمدرضا جلالی قرار است روز گذشته شنبه ۳۱ اردیبهشت به دار آویخته شود، ویدا مهران‌نیا همسر او گفت حکم اعدامش اجرا نشده است.

ویدا مهران‌نیا در مصاحبه با شبکه دوم تلویزیون آلمان (ZDF) از تمامی کشورهای اروپایی خواست تا برای نجات همسرش "اقدام فوری" به عمل آورند.

او گفت: «من امیدوارم که اتحادیه اروپا بتواند واقعا به اندازه کافی قوی اقدامی کند تا احمدرضا را به خانه برگرداند.»

خانم مهران‌نیا در ادامه مصاحبه‌اش با شبکه ZDF آلمان گفت: «اتحادیه اروپا نباید اجازه دهد یک انسان بی‌گناه به این روش غیرانسانی کشته شود.»

او در پایان سخنانش گفت: «اگر احمدرضا را اعدام کنند، همه کشورهای اروپایی مسئول‌اند.»

احمدرضا جلالی پیش از دستگیری در ایران برای موسسه پزشکی کارولینسکا در استکهلم کار می‌کرد. او سال ۲۰۱۶ (۱۳۹۵) در جریان سفر به ایران برای شرکت در سمیناری که در آن دعوت شده بود، دستگیر شد.

یک سال پس از دستگیری در دادگاهی به ریاست قاضی صلواتی به اتهام جاسوسی و فساد فی‌الارض به اعدام محکوم شد. این حکم عینا در دادگاه تجدیدنظر و دیوان عالی تایید شد.

هم‌زمان با برگزاری دادگاه حمید نوری دادیار سابق زندان گوهردشت به اتهام دست داشتن در اعدام گروهی زندانیان سیاسی در سال ۱۳۶۷ که در سوئد تشکیل شد، قوه قضاییه جمهوری اسلامی اعلام کرد که حکم اعدام جلالی را تا پایان اردیبشهت اجرا می‌کند.

به گزارش دویچه وله، در پی اعتراضات گسترده به این حکم اما چند روز بعد سخنگوی وزارت خارجه حکومت ایران گفت، درخواست شده که این حکم فعلا اجرا نشود و این درخواست در حال بررسی است.

احمدرضا جلالی متولد ۱۳۵۰ و پدر دو فرزند است.



ایران فردا May 22, 2022 10:52 AM

اینست رعوفت اسلام این فرقه تبهکار ، یک پزشگ و پژوهشگر را به ایران دعوت کنی و شبیه جنایتکاران مافیا او به گروگان بگیری و برای معاوضه با یک قاتل جنایتکار از او استفاده نا مشروع بکنی
این ارازل واوباش جنایتکار و در سر دسته آنها اخوند جنایتکاری ، که در پرونده اش هزاران کودک سلاخی شده است شمشیر را از رو بسته اند و از هیچ جنایتی رو گردان نیستند ، اعدام این پزشگ بیگناه میخ دیگری است بر تابوت این فرقه شیعه جنایتکار

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: