آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 1 خرداد ماه 1401 = 22-05 2022

دست رد زلنسکی بر سینه پوتین؛ ۷۰۰ هزار سرباز...؟

مشاور رئیس جمهور اوکراین با رد پیشنهادی برای آتش‌بس با روسیه و باقیماندن نیروهای روس در مناطق اشغال‌شده، گفت آتش‌بس به نفع کرملین است و مسکو باید شکست بخورد.

زلنسکی در عین حال راه حل پایان جنگ را دیپلماسی و گفتگو دانست. این در حالیست که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا که به کره جنوبی سفر کرده، طرخ چهل میلیارد دلار کمک به اوکراین را امضا کرده است.

همزمان روسیه روز شنبه بر حملات خود در شرق اوکراین افزود. مسکو می گوید موفق شده یک محموله موشک که از طرف کشورهای غربی در اختیار کی یف قرار گرفته بود را منهدم کند.

۷۰۰ هزار سرباز اوکراینی در برابر ۱۹۰ هزار سرباز روس؟

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین روز شنبه در یک مصاحبه تلویزیونی اعلام کرد در حال حاضر ۷۰۰ هزار سرباز اوکراینی فعالانه در دفاع از این کشور می‌جنگند.

به گزارش یورونیوز، این آمار در حالی اعلام می‌شود که براساس برآورد دستگاه‌های اطلاعاتی کشورهای غربی، روسیه در آستانه حمله به اوکراین در ماه فوریه، بین ۱۰۰ تا ۱۹۰ هزار سرباز را در مرز اوکراین مستقر کرده بود. نزدیک به سه ماه پس از آغاز جنگ، آمار رسمی درباره شمار نظامیان فعال در ارتش روسیه وجود ندارد.

هفته گذشته یکی از فرماندهان عالی‌رتبه ارتش روسیه به تلویزیون دولتی آر‌تی گفته بود این کشور نه تنها با اوکراین، بلکه با ۴۲ کشور جهان در حال جنگ است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: