آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 4 خرداد ماه 1401 = 25-05 2022

تندتر شدن لحن دولت بایدن در قبال جمهوری اسلامی

مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی گفته: به نقطه بسیار دشواری با رژیم ایران رسیده‌ایم.

رافائل گروسی گفت: رژیم ایران هنوز در مورد منشاء "ذرات اورانیوم غنی‌شده یافته شده در یک سایت هسته‌ای اعلام نشده" توضیحی قانع‌کننده نداده است.

این در حالیست که وال‌استریت ژورنال توشت: رژیم ایران نزدیک به دو دهه به گزارش های محرمانه بازرسان آژانس دسترسی داشته و توانسته با این اطلاعات روند تحقیقات را گمراه کند.

در همین حال وزارت دارایی آمریکا امروز اعلام کرد یک "شبکه‌ بین‌المللی قاچاق نفت و پولشویی" وابسته به سپاه پاسداران و مرتبط با مقام‌های دولتی روسیه را تحریم کرده است.

به گفته دفتر کنترل دارایی‌های خارجی آمریکا این شبکه که زیر نظر مقام‌های نیروی قدس سپاه فعالیت می‌کند، امکان فروش صدها میلیون دلار نفت ایران را برای تامین مالی نیروی قدس و حزب‌الله لبنان فراهم کرده است.

از سوی دیگر نماینده ویژه آمریکا در امور ایران روز چهارشنبه چهارم خرداد به صراحت گفت که احتمال توافق اتمی با جمهوری اسلامی در بهترین حالت «ضعیف» است و واشینگتن آماده تشدید تحریم‌ها علیه تهران است.

رابرت مالی با اشاره تلویحی به سرنوشت احیای برجام گفت: «ما با ایران توافقی نکرده‌ایم و چشم‌انداز دستیابی به توافق هم در بهترین حالت، ضعیف است».

او که در نشست پرسش و پاسخ کمیته روابط خارجی سنای آمریکا سخن می‌گفت، تصریح کرد: «واشینگتن آماده است تا در صورت عدم احیای توافق، تحریم‌ها علیه تهران را تشدید کند و در هماهنگی و همکاری با اسرائیل و دیگر متحدان منطقه‌ای به هرگونه اقدام تنش‌زای ایران قویاً پاسخ دهد».

به گزارش رادیو فردا، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران با اشاره به اعتراضات اخیر مردمی در شهرهای مختلف ایران گفت: «اعتراضاتی که اکنون در ایران شاهد آن هستیم، معیاری برای سنجش فساد و سوءمدیریت جمهوری اسلامی است و واکنش بی‌رحمانه به این اعتراضات، یادآور ورشکستگی اخلاقی این حکومت است».

او همچنین گفت که صورت شکست مذاکرات با دولت بایدن، این دولت جمهوری اسلامی است که باید به مردم ایران توضیح دهد «چرا انزوا را انتخاب کرده است» و واشینگتن خود را برای رویارویی با چنین انتخابی کاملا آماده کرده است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: