آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 6 خرداد ماه 1401 = 27-05 2022

جوان آبادانی: دوره بزن دررو تمام شد + فیلم تیراندازی

پس از گذشت چهار روز از فروپاشیدن برج متروپل در آبادان، اعتراض‌ها در این شهر جنوبی ایران و شهرهای اطراف آن ادامه دارد و بر اساس ویدئوهایی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده اعتراض‌ها در آبادان با حمله نیروهای امنیتی و انتظامی روبه‌رو شده است.

دلیل آغاز دور تازه اعتراض‌ها در ایران، فروپاشیدن برج متروپل در آبان بود که تا این لحظه دستکم ۲۶ کشته برجای گذاشته است. اما همانند موارد مشابه در سال‌های اخیر، این اعتراض‌ها نیز به سرعت به تظاهرات بر ضد جمهوری اسلامی تبدیل شد.

در ویدئوهایی که از اعتراض‌های روز جمعه در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، شعارهایی علیه خامنه‌ای نیز شنیده می‌شود. از آن جمله در شهر آبادان، معترضان شعار می‌دهند: «مرگ بر دیکتاتور».

همچنین در ویدئویی دیگر که به گفته کاربران شبکه‌های اجتماعی، در جمعه شب در شهر ماهشهر ضبط شده، شنیده می‌شود که معترضان شعار می‌دهند: « این همه سال جنایت مرگ بر این ولایت».

فیلم زیر: تیراندازی به مردم معترض در آبادان

با افزایش شمار قربانیان و کندی روند آوار برداری، مردم خشمگین در آبادان، اهواز، ماهشهر و شاهین‌شهر جمعه شب تجمع کردند. نیروهای امنیتی که حضور سنگینی داشتند با افزوده شدن معترضان به سوی آنها گلوله و گاز اشک‌آور شلیک کردند.

طبق اخبار شبکه‌های اجتماعی، شامگاه جمعه ۶ خرداد تعداد ماموران پلیس در مرکز آبادان بیش از مردم بود و تمام راه‌های منتهی به محل حادثه مسدود. کاربران شبکه‌ها گفته‌اند که یک دسته ۲۰۰ نفره با ۱۰۰ موتور سنگین سعی در ترساندن مردم داشتند. ولی جمعیت همچنان شعار می‌داد؛ از جمله شعار "مرگ بر دیکتاتور".

اعتراضات مردمی و حمله نیروهای امنیتی به معترضان به آبادان محدود نبوده و در اهواز و شاهین‌شهر نیز جریان دارد.

سعید حافظی، روزنامه‌نگار حوزه خوزستان و افشاکننده تخلفات مربوط به برج، صدای مرد معترضی را به اشتراک گذاشت که فریاد می‌کشد: «...هواپیما بویینگ برا مردم میاری؟! (حامل مزدوران بسیجی) این ملت با تیر و ترقه شما نمی‌ترسند. دوره بزن دررو تمام شد.»

داریوش معمار، دیگر روزنامه‌نگار خوزستانی نیز پیام صوتی یکی از اهالی شهر را منتشر کرد که از شلیک تیر ساچمه‌ای در خیابان امیری خبر می‌دهد و گاز اشک آور.

این شاهد می‌گوید تعدادی از اهالی عرب جلوی بیمارستان در حال شعار دادن هستند.

در یکی دیگر از ویدئوها که از محله امیدیه شهر اهواز منتشر شده، معترضان به زبان عربی شعار می‌دهند: «بالروح، بالدم، نفدیک آبادان» (به فارسی: با روح و جانم، فدایت می‌شوم آبادان)

ویدیوهایی که در شبکه‌های اجتماعی منتشرشده است، نیروهای یگان ویژه را نشان می‌دهد که به تعقیب معترضان مشغول هستند و به سوی آنها سنگ پرتاب می‌کنند.

برخی گزارش‌ها همچنین حاکی از آن است که نیروهای یگان ویژه به سوی معترضان گاز اشک‌آور و گلوله ساچمه‌ای شلیک کردند. شمار مجروحان یا بازداشتی‌های احتمالی اعتراضات شامگاه جمعه هنوز معلوم نیست.





www.youtube.com/watch?v=OXm5fn8Vt1A

با استفاده از لینک زیر می توانید ویدیوی مزبور را دانلود کرده و به اشتراک بگذارید. برای دانلود این ویدیو از سایت ایران پرس نیوز خارج میشوید.
DOWNLOAD



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: