آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 7 خرداد ماه 1401 = 28-05 2022

رئیس جمهور آمریکا: چند سال آینده تعیین کننده خواهد بود

همه چیز به سرعت در حال تغییر است. ۱۰ سال آینده دهه تعیین کننده این قرن خواهد بود، زیرا یک دهه آینده چگونگی جهان و ارزش‌های آن را نه تنها برای آینده نزدیک بلکه برای نسل‌های آینده شکل خواهند داد.

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا اظهار داشت که ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه با آغاز جنگ خود در اوکراین به جذب همه اروپا به ناتو کمک کرد.

به گزارش ایرنا، رئیس جمهوری آمریکا روز جمعه به وقت محلی در سخنانی در آکادمی نیروی دریایی آمریکا مدعی شد: اقدامات پوتین با هدف بی‌طرف کردن تمام اروپا مانند فنلاند انجام شد، اما در مقابل باعث شد تا تمام اروپا به ناتو جذب شود.

بایدن مدعی شد که سیاست خارجی دولت او «بر پایه قدرت همکاری با متحدان و شرکا ساخته شده است.»

او همچنین به فارغ‌التحصیل آکادمی نیروی دریایی آمریکا گفت با وجود اینکه روسیه از پیشرفته‌ترین سلاح‌های جهان استفاده می‌کند، قوی‌ترین ابزاری که آمریکا در اختیار دارد شبکه بی‌نظیری از اتحاد‌های جهانی است.

بایدن تصریح کرد: همه چیز به سرعت در حال تغییر است. ۱۰ سال آینده دهه تعیین کننده این قرن خواهد بود، زیرا یک دهه آینده چگونگی جهان و ارزش‌های آن را نه تنها برای آینده نزدیک بلکه برای نسل‌های آینده شکل خواهند داد.

وی سپس تصویری از وضعیت کنونی جهان ترسیم کرد و به جنگ در اوکراین، نیرو‌های آمریکا در اروپا برای حمایت از متحدان ناتو و رفتار چین در منطقه هند و اقیانوسیه اشاره کرد.

رئیس جمهوری آمریکا همچنان ولادیمیر پوتین همتای روس خود را به دلیل «جنگ بی‌رحمانه در اوکراین» مورد انتقاد قرار داد و او را متهم به تلاش برای از بین بردن فرهنگ اوکراین کرد.

بایدن گفت: پوتین نه تنها در تلاش است اوکراین را تصرف کند، بلکه می‌خواهد فرهنگ و هویت مردم اوکراین را از بین ببرد و به مدارس، مهدکودک‌ها، بیمارستان‌ها و موزه‌ها حمله می‌کند.

رئیس جمهوری آمریکا جنگ اوکراین را «حمله مستقیم به اصول اساسی نظم بین‌المللی مبتنی بر قانون» خواند.

بایدن با اشاره به رفتار چین مدعی شد دولت آمریکا درحال مقابله با رفتار خصمانه چین است. او مدعی شد که آمریکا خواهان منطقه هند و اقیانوسیه «آزاد و مستقل» است.

رئیس جمهوری آمریکا به شی جین پینگ رئیس جمهوری چین اشاره و ادعا کرد: ما در یک مبارزه جهانی بین نظام‌های خودکامه و دموکراتیک زندگی می‌کنیم.

رئیس جمهوری آمریکا گفت: زمانی که شی جین پینگ برای تبریک به من پس از انتخابات تماس گرفت، گفت که در قرن ۲۱ دموکراسی‌ها ناکارآمد هستند و نظام‌های خودکامه جهان را اداره خواهند کرد. همه چیز به سرعت در حال تغییر است. دموکراسی‌ها نیاز به اجماع دارند و این امر زمان می‌برد. اما او اشتباه می‌کند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: