آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 7 خرداد ماه 1401 = 28-05 2022

تأیید موارد متعدد رها کردن نوزادان در خیابان‌های ایران

چند روز پس از رسانه‌ای شدن خبر پیدا شدن یک نوزاد در سطل زباله‌ای در تهران، سازمان بهزیستی خبر رها شدن یک نوزاد چندروزه دیگر در مقابل شیرخوارگاه آمنه منطقه ونک تهران را تایید کرد.

در روزهای گذشته ویدیویی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که در آن یک نوزاد در کیسه پلاستیکی قابل مشاهده است که توسط شهروندان از سطل زباله‌ای بیرون آورده می‌شود.

هم‌زمان با انتشار اخباری مبنی بر عفونت داخلی این نوزاد و تقاضای شماری از شهروندان برای گرفتن سرپرستی او، سازمان بهزیستی کشور، خبر رها شدن یک نوزاد دختر را هم در مقابل شیرخوارگاه آمنه در روز پنج‌شنبه، پنجم خرداد تایید کرد.

رها کردن نوزادان در فضای عمومی پیش از این نیز سابقه داشته است، اما به نظر می‌رسد این آمار در سال‌های گذشته افزایش قابل توجهی یافته است.

در پی انتشار این اخبار محمدرضا محبوب‌فر، پژوهشگر آسیب‌های اجتماعی روز جمعه، ششم خرداد در گفت‌وگو با پایگاه خبری «رویداد ۲۴» از رها شدن «حدود ۵ هزار نوزاد تنها طی ۱۰ روز» اخیر خبر داد.

این پژوهشگر با استناد به آمار مراکز درمانی و مددکاران اجتماعی‌ اعلام کرد که روزانه بین دو هزار تا دو هزار و ۵۰۰ جنین و نوزاد سقط یا پس از تولد در خیابان رها می‌شوند.

رادیو فردا به‌طور مستقل نمی‌تواند درستی و دقت این آمار را تایید کند.

آقای محبوب‌فر «تصویب قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت» و «سونامی قیمت‌ها» را از مهم‌ترین دلایل افزایش آمار سقط جنین و رها کردن نوزادان در کشور در سال‌های اخیر اعلام کرد.

آقای محبوب‌فر این قانون را مسبب «افزایش ازدواج‌های صوری و ازدواج برای کسب وام ازدواج و طلاق بعد از آن»، هم‌چنین «افزایش محدودیت‌ها در حوزه حقوق سلامت جنسی و باروری» عنوان کرد.

نازی آباد تهران
نوزاد تازه متولد شده را در سطل زباله انداخته شده
فقر که از دری وارد شود دیگه نه ایمانی باقی خواهد ماند نه انسانیتی
لعنت بر خمینی با این ساختاری که در ایران باقی گذاشت
مردم زیر گرانی و فقر روز افزون در حال دست و پا زدن هستن
خامنه‌ای بدنبال حفظ بقای حکومت ننگینش



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: