آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 9 خرداد ماه 1401 = 30-05 2022

سیگنال اتحادیه اروپا به بازار ارز ایران؛ قیمت دلار

اقتصاد نیوز نوشت: معامله گران معمولا از اتحادیه اروپا انتظار اظهارنظر‌های محتاطانه‌تر را دارند و موضع نسبتا مستقیم‌تر این اتحادیه موجب شد که بازیگران داخلی تصور کنند احتمال احیای برجام ضعیف‌تر شده است. موضوع نفتکش‌ها همچنان در بین معامله گران بازار ارز تهران برجسته است. روز گذشته اتحادیه اروپا توقیف ۲ نفتکش متخلف یونانی را غیرقابل توصیف عنوان کرد.

نرخ دلار در بازار آزاد ایران در روز دوشنبه ۹ خرداد به ۳۱ هزار و ۱۳۰ تومان رسید که بالاترین نرخ از مهرماه سال ۱۳۹۹ است.

نرخ دلار از نیمه پارسال که دولت ابراهیم رئیسی کار خود را آغاز کرد، حدود ۲۵ درصد افزایش قیمت داشته است. بخش اعظم این افزایش مربوط به بهار سال جاری است، به‌طوری که نرخ دلار از حدود ۲۶ هزار تومان به بالای ۳۱ هزار تومان اوج گرفته است.

قیمت یورو در روز دوشنبه نیز به ۳۳ هزار و ۵۰۰ تومان رسید.

به نظر می‌رسد از زمان توقف مذاکرات برای احیای توافق برجام و کاهش امیدها به رفع تحریم‌های آمریکا، رشد نرخ ارز شتاب گرفته است.




اردلان May 30, 2022 07:24 PM

هیچ قاعده و قانونی در تعین میزان بهای دلار نسبت به تومان از سوی ملاها وجود ندارد
در حال حاضر با وجود افزایش 100% تا 300% قیمتهای کالاها و خدمات در جامعه افزایش 2 تا 3 درصدی بهای دلار در بازار آزاد نشان از فرمایشی بودن این کالا را ثابت میکند چراکه اگر قرار باشد که بهای واقعی دلار در حالت شناور قرار گرفته باشد اینک بهای هر دلار آمریکا در برابر تومان میبایست بالای یکصدو پنجاه هزار تومان محاسبه میگردید
اشتباه نشود چراکه به لهاظ اقتصادی هرچه قیمت ارزهای معتبر جهانی در ایران بالاتر رود به سود صادرات تمام خواهد شد به همین خاطر است که بیشترین کشورهایی که دارای حکومتهای مردمی هستند در تلاش هستند تا ارزش پول ملی خود را نسبت به دلار آمریکا پائین نگاه دارند
اما سران رژیم این نوکران بیگانگان همواره تا کنون عکس آن عمل کرده اند

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: