آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 12 خرداد ماه 1401 = 02-06 2022

فاجعه آبادان؛ آسوشیتدپرس از دستگیری خبرنگار خبر داد

به گزارش آسوشیتدپرس هفته گذشته در جریان مراسم عزاداری برای کشته‌شدگان فاجعه متروپل آبادان، آرش قلعه گلاب خبرنگار انصاف نیوز بازداشت شده است. کمیته حفاظت از روزنامه‌نگاران گفته، او تا کنون تماسی با خانواده‌اش نداشته است.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس در جریان مراسم عزاداری برای کشته‌شدگان متروپل آرش قلعه گلاب، خبرنگار آزاد که برای انصاف نیوز خبر و گزارش تهیه می‌کرد، دستگیر شده است.

خبرگزاری‌های داخلی ایران به این خبر هیچ اشاره‌ای نکرده‌اند.

ظاهرا این دستگیری پنج‌شنبه گذشته ۵ خرداد (۲۶ مه) اتفاق افتاده، اما خانواده او هنوز اطلاعی از اتهامات و نیز محل نگهداری این خبرنگار ندارند.

کمیته حفاظت از خبرنگاران (CPJ) روز چهارشنبه ۱۱ خرداد (اول ژوئن) اعلام کرد که آرش قلعه گلاب همچنان در بازداشت است و اتهامات او مشخص نیست و خانواده او امکان تماس با او را ندارند.

جاستین شیلاد، پژوهشگر ارشد خاورمیانه و شمال آفریقا در کمیته حفاظت از روزنامه‌نگاران گفته است: «مقامات ایران باید بفهمند که نمی‌توانند مشکلات کشور را با ساکت کردن و زندانی کردن روزنامه‌نگاران پنهان کنند.» او همچنین خواهان "آزادی فوری" آرش قلعه گلاب شده است.

نمایندگی جمهوری اسلامی در دفتر نیویورک سازمان ملل به پرسش آسوشیتدپرس درباره دستگیری این خبرنگار پاسخ نداده است. دویچه وله



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: