آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 13 خرداد ماه 1401 = 03-06 2022

هر دم از این باغ بری می‌رسد؛ انتقال گیوتین به زندان اوین

یک فعال مدنی و زندانی سیاسی پیشین، از انتقال دستگاهی شبیه به گیوتین به زندان اوین در ماه گذشته برای اجرای حکم قطع دست چند زندانی خبر داد.

آرش صادقی در توئیتی که منتشر کرد از «هادی رستمی»، «مهدی شرفیان» و «مهدی شاهیوند» به‌ عنوان زندانیانی نام برده است که جهت اجرای حکم قطع انگشتان دست از زندان ارومیه به زندان تهران بزرگ منتقل شده‌اند.

ااین سه نفر در سال ۱۳۹۴ بازداشت و در سال ۱۳۹۸ بابت چهار فقره «سرقت حَدی» به «قطع چهار انگشت دست راست» و «رد عین اموال مسروقه» محکوم شدند.

بعدتر یکی از محکومان با انتشار نامه‌ای از زندان گفته بود که تحت شکنجه مجبور به اعتراف اجباری به سرقت شده و در زمان وقوع برخی از سرقت‌های اعلام‌شده از سوی دادگاه در حال تحمل محکومیت پیشین خود بوده است.

سازمان عفو بین‌الملل اواسط آذر ۱۳۹۹ ضمن اعلام خبر انتقال دستگاهی مخصوص شبیه به گیوتین به زندان ارومیه، دادگاه متهمان به دزدی در این زندان را «ناعادلانه» و حکم قطع دست آن‌ها را «ضد انسانی و خلاف موازین حقوق بشر در جهان» اعلام کرده بود.

این سازمان در همان زمان اعلام کرد که طی ۲۰ سال برای ۲۶۴ نفر در ایران حکم قطع دست صادر و اجرای حکم ۱۲۹ نفر از آن‌ها ثبت و تایید شده است.

بر اساس اعلام آرش صادقی، چهار انگشت یک زندانی متهم به سرقت که از زندان کرمانشاه به زندان اوین منتقل شده بود، روز دهم خرداد امسال «تحت تدابیر شدید امنیتی» در زندان اوین اجرا شده است.

ابراهیم رئیسی، پیشتر و در زمان ریاست بر قوه قضاییه، حکم قطع دست را از «افتخارات بزرگ نظام» خوانده بود. رادیو فردا



ع June 3, 2022 10:54 AM

چجوریه این کشور عربستان یک روزه 50 نفر را گردن زد این سازمان حقوق بشر حرف از انسانیت نزده حالا گیوتین کجا آن کجا
ماراباش

گزارش یا اعتراض به این نظر


ایران فردا June 3, 2022 02:52 PM

این دم و دستگاه ناب محمدی شیعه ، استاد اختراع ابزار ادم کشی و ایجاد لوازم انسان ستیزی و معلول کردن انسان های گرسنه هستنند
یا این جنایتکاران با تفنگ ساچمه ای مردم را کور میکننند و یا این تبهکاران را با اسید پاشی به جان بانوان میاندازد
شما ها یک عده جنایتکار عقده ای هستید که نه برای سعادت انسان ها آمدید ، بلکه برای کشتن و شکنجه و تجاوز به حقوق انسان ها و دزدی آمده اید
برای این هدف جمع آوری عده ای ،جنایتکار حرفه ای و ارازل و اوباش کار مشگلی نیست

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: