آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 18 خرداد ماه 1401 = 08-06 2022

برجام؛ نشریه کنگره: زمان "طرح B" فرا رسیده است

نشریه هیل وابسته به کنگره آمریکا در مطلبی درباره شکست مذاکرات با جمهوری اسلامی نوشت: توافق ضعیف برجام بس است، زمان طرح B فرا رسیده است.

در این مطلب آمده است: کاخ‌سفید با توجه به خط مشی‌ در هم ریخته‌اش، باید به‌سرعت و علناً ​​نه تنها به درخواست‌های صریح سناتور رابرت منندز برای ارائه طرح B توجه کند، بلکه در واقع آن را نیز اتخاذ نماید. این باید با اذعان به این‌که تهران هر گونه تلاش برای دیپلماسی جدی را از بین برده آغاز شود.

این در حالیست که امروز شورای حکام درباره فعالیت‌های هسته‌ای رژیم ایران اعلام نظر می‌کند و با توجه به گزارش منفی آژانس اصلا بعید نیست که کار به صدور قطعنامه بکشد.

یوسف مولایی، کارشناس حقوق‌ بین‌الملل صدور قطعنامه را نشانگر تیره و تار شدن روابط ایران و آژانس دانسته و آن را موجب افزایش نگرانی‌های جهانی نسبت به فعالیت‌های هسته‌ای ایران می‌داند.

وی البته احتمال صدور قطعنامه در شورای امنیت علیه ایران را خیلی نمی‌داند و معتقد است که «در شورای امنیت ممکن است که روسیه همکاری نکرده و مانع صدور قطعنامه شود اما طرح موضوع در آنجا موجب تشدید فضای نگرانی است و کشورها به این فکر خواهند افتاد که به صورت فردی عکس العمل نشان دهند. شاید هم ائتلافی علیه ایران شکل بگیرد».

وی با بیان اینکه خروج از آژانس ظن و گمان‌ها درباره ایران را تقویت می‌کند، افزود: ما در موقعیتی نیستیم که با رفتار و اظهارات خود همه را نسبت به خود بدبین کنیم. این رویه حدس و گمان‌هایی که به زیان ما است را شایع خواهد کرد و سبب می‌شود که ایران به عنوان کشوری معرفی شود که با فعالیت‌های هسته‌ای خود دنیا را به خطر می‌اندازد.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: