آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 20 خرداد ماه 1401 = 10-06 2022

پرواز بمب ‎افکن‌های بی۵۲ آمریکا بر فراز خلیج فارس

پرواز بمب ‎افکن‌های بی۵۲ آمریکا و جنگنده‌های اسرائیل بر فراز خلیج فارس

سنتکام، ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا گفته است دو بمب‌افکن بی‌۵۲ این کشور بر فراز خلیج فارس پرواز کرده‌اند.

این ستاد فرماندهی آمریکایی که یکی از شش ستاد فرماندهی تعریف شده در ساختار وزارت دفاع آمریکاست و از جمله در خاورمیانه مستقر است در حساب توییتری خود با اعلام این خبر افزوده است که جنگنده‌های اف۱۶ اسرائیلی در راه بازگشت، این بمب‌افکن‌های آمریکایی را اسکورت کرده‌اند.

علاوه بر اسرائیل، جت‌های عربستان سعودی و بحرین هم شب گذشته هواپیمای بمب‌افکن از نوع بی-۱- بی لانسر نیروی هوایی آمریکا را اسکورت کردند.

به گزارش بی بی سی، پرواز جنگنده‌های آمریکایی بر فراز خلیج فارس روز چهارشنبه در حالی رخ داده است که تنش بین ایران و غرب بر سر برنامه هسته‌ای‌اش شدت گرفته است.

شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی که ۳۵ عضو دارد در نشستی غیرعلنی با اکثریت آرا از ایران به دلیل پنهان‌کاری‌اش درباره کشف آثار اورانیوم در سه مکان انتقاد کرد و جمهوری اسلامی ایران نیز متقابلا این قطعنامه را محکوم کرده است.

سه دولت اروپایی بریتانیا، فرانسه و آلمان در بیانیه‌ای مشترک اعلام کرده‌اند که تصمیم ایران برای کاهش دوباره همکاری با نظارت‌های آژانس اتمی سازمان ملل وضعیت را وخیم‌تر می‌کند و تلاش‌ها برای احیاء توافق برجام از قبل هم پیچیده‌تر خواهد شد.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: