آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 21 خرداد ماه 1401 = 11-06 2022

اعتراض به سرازیر شدن فاضلاب در زندان زنان قرچک

خبرگزاری هرانا – زندانیان محبوس در زندان قرچک ورامین (ندامتگاه شهرری) که همچنان از ابتدایی ترین حقوق خود در زندان از جمله برخورداری از آب آشامیدنی سالم و خوراک مکفی محروم‌ هستند، طی روزهای اخیر با سرازیر شدن فاضلاب در کف سالن ها مواجه شدند. این امر در کنار گرمای هوا و نبود سیستم تهویه، موجب هجوم حشرات و ایجاد مشکلات تنفسی برای زندانیان محبوس در این بندها شده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، زندانیان محبوس در ۳ بند زندان قرچک ورامین با مشکلات زیر ساخت در فاضلاب مواجه هستند.

علیرغم جاری شدن فاضلاب و اعتراض زندانیان، تا کنون مسولان این زندان از رسیدگی به این مشکل امتناع کرده اند.

یک منبع مطلع در این خصوص به هرانا گفت: “جاری شدن فاضلاب در کف سالن ها، موجب هجوم حشرات شده و آلودگی گاز امونیاک نیز مشکلات تنفسی برای زندانیان محبوس در این بندها ایجاد کرده است.”

دو فعال مدنی زندانی در زندان قرچک ضمن اعتراض به وضعیت کل این زندان نوشتند که سرریز شدن فاضلاب در بند زنان در روزهای گذشته سلامتی زندانیان را با خطر جدی مواجه کرده است.

در پستی که در صفحه نرگس محمدی، وکیل و فعال مدنی، در این باره منتشر شده، به نقل از او و عالیه مطلب‌زاده، دیگر فعال مدنی زندانی، آمده است که «سرریز شدن چاه‌های فاضلاب زندان قرچک به تمام بندها و حیاط بندها طی سه روز گذشته» با همراه شدن «گرمای شدید کویری» و «آلاینده‌های شیمیایی خطرناک همیشگی»، «بوی تعفن شدید و حشرات موذی را به جان بیش از هزار زن زندانی در بندهای مختلف این زندان انداخته است».

به گفته این فعالان مدنی زندانی، به دلیل وجود «هوای سمی و آلوده» در زندان قرچک همه زندانیان در معرض خطر ابتلا به انواع بیماری‌ها قرار دارند و وضعیت تنفسی و جسمی بعضی از آن‌ها به دلیل سابقه بیماری به شدت نگران‌کننده شده است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: