آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 21 خرداد ماه 1401 = 11-06 2022

هشدار در باره وضعیت جسمانی فعال کارگری در حبس

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه در بیانیه‌ای در مورد وخامت وضعیت جسمانی رضا شهابی، فعال کارگری، هشدار داد.

این سندیکا در بیانیه‌ای از قول خانواده آقای شهابی که روز پنج‌شنبه، ۱۹ خرداد، با او ملاقات کرده‌اند، آورده است که این فعال کارگری در سمت چپ بدن خود دائم احساس گِزگِز و خواب‌‌رفتگی و در سمت چپ صورت خود احساس بی‌حسی می‌کند.

علاوه بر این، پیامدهای جراحی‌های مرتبط با سنگ کلیه در ماه‌های پیش از بازداشت اخیر و کمردرد و گردن‌درد از پیامدهای جراحی‌های مربوط به زندان قبلی او، وضعیت این فعال کارگری را وخیم کرده است.

بر اساس این بیانیه این وضعیت در حالی ادامه دارد که مسئولان بند ۲۰۹ زندان اوین با بهانه‌هایی چون نبود دکتر و مشغله زیاد آن‌ها تنها به دادن دارو به آقای شهابی بسنده می‌کنند.

آقای شهابی، کارگر اخراجی شرکت واحد اتوبوس‌رانی تهران که برابر با حقوق شناخته‌شده در قوانین ایران، از سال ۱۳۸۴ به‌عنوان عضو سندیکای کارگران شرکت واحد فعالیت صنفی داشته، بارها بازداشت شده و با اتهام‌های امنیتی به‌ مدت طولانی زندانی بوده است.

او آخرین بار ۲۲ اردیبهشت توسط ماموران وزارت اطلاعات در خانه خود بازداشت شد.

به گفته خانواده آقای شهابی، او در ملاقات اخیر خود گفته است که با وجود وضعیت وخیم جسمانی دائما تحت بازجویی قرار می‌گیرد و تاکنون ۱۸۰ برگه بازجویی تحویل داده است و بازجو دائما می‌خواهد او را مجبور به «اقرار کذب» کند و این فعال کارگری را تهدید کرده است که باید منتظر محکومیت طولانی باشد.

سندیکای کارگران شرکت واحد در بیانیه‌ اخیر خود، عواقب شرایط وخیم جسمانی آقای شهابی را بر عهده زندانبان و مسئولان قضایی دانسته و خواستار رسیدگی اورژانسی به وضعیت این فعال کارگری و آزادی بی‌قید و شرط او شده است.

رادیو فردا



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: