آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 26 خرداد ماه 1401 = 16-06 2022

فیلم؛ ورود سران آلمان، فرانسه و ایتالیا با قطار به کی‌یف

اولاف شولتز صدراعظم آلمان، امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه و ماریو دراگی نخست وزیر ایتالیا امروز(پنج شنبه) وارد کی‌یف شدند.

به گزارش اسکای نیوز، مکرون به محض ورود به کی‌یف گفت: با زلنسکی گفتگو خواهیم کرد و پیام اتحاد اروپا را به اوکراین خواهیم داد.

پیش از این منابع خبری ایتالیا و آلمان اعلام کرده بودند که شولتز، مکرون و دراگی با یک قطار ویژه (فیلم زیر) راهی کی اف شده اند تا درباره تحولات این کشور با زلنسکی گفتگو کنند.

مقدمه چینی برای این سفر هفته ها طول کشید و سران سه کشور مذکور به کاش انتقادها در اوکراین به دلیل واکنششان در قبال جنگ اوکراین چشم دوخته اند.

کی ­یف از فرانسه، آلمان و ایتالیا به دلیل تردید در حمایت از اوکراین و عدم تمایل آنها در این خصوص انتقاد کرده و آنها را به کند کردن روند تحویل سلاح و ترجیح دادن منافع خود بر آزادی و امنیت اوکراین متهم کرده اند.

این سفر با تقاضای اوکراین از غرب برای ارائه تسلیحات سنگین بیشتر برای نجات شرق اوکراین همزمان شده است. ولادیمیر زلنسکیی گفته است:«زمان برای متقاعد کردن مسکو برای پایان دادن به جنگ خیلی دیر شده است . اگر طرفدار صلح هستید، از اوکراین حمایت کنید اما اگر طرفدار جنگ هستید، با روسیه توافق کنید».

این سفر همچنین در زمانی انجام می شود که نیروهای روسیه موفقیت های گسترده ای در شرق اوکراین به دست آورده اند و درخواست فوری به غرب برای نجات آن با تمامی ابزارهای پشتیبانی ارسال شده است.

یک تحلیلگر سیاسی درباره پیام های این سفر می گوید: این سفر آن هم در چنین شرایطی حامل دو پیام دوگانه و فرستادن این سیگنال به مسکو است که اتحادیه اروپا در کنار اوکراین است تا به اهدافش علیرغم تلفات انسانی و مادی برسد.

وی افزود: اما پیام دوم این است که سرانی از اروپا که به اوکراین رفته اند، آماده اند برای پایان دادن به این جنگ وارد مذاکره شوند.




www.youtube.com/watch?v=y0Kh6ojkm2M

با استفاده از لینک زیر می توانید ویدیوی مزبور را دانلود کرده و به اشتراک بگذارید. برای دانلود این ویدیو از سایت ایران پرس نیوز خارج میشوید.
DOWNLOAD



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: