آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 28 خرداد ماه 1401 = 18-06 2022

فیلم؛ پخش ویدئويی از دو آمریکايی اسیر در اوکراین

رسانه های تحت کنترل دولت روسیه ویدئوهایی را منتشر کردند که مدعی بودند دو آمریکایی را نشان می دهد که در جنگ اوکراین ناپدید شده اند.

به گزارش صدای آمریکا، تلویزیون دولتی روسیه روز جمعه ۱۷ جون (۲۷ جوزا) ویدیوی را از دو داوطلب امریکایی که هفته گذشته در اوکراین ناپدید شده بودند، نشر کرد که اسارت آنان را تایید و نگرانی‌ها در بارهٔ سرنوشت آنها را افزایش می‌دهد. (فیلم زیر)

الکساندر دروک ۳۹ ساله و اندی تای هوین ۲۷ ساله که هر دو منسوبین پیشین اردوی ایالات متحده می‌باشند، گمان می‌رود نخستین امریکایی‌های باشند که از زمان آغاز تهاجم روسیه بر اوکراین در ۲۴ فبروری توسط نیروهای روسی اسیر شده اند.

این دو که از ایالت الاباما می‌باشند، از تاریخ هشتم جون به اینسو هیچ نوع ارتباطی با خانواده‌هایشان نداشتند .

دروک که به نظر می‌رسید از یک دفتر صحبت می‌‌کرد، در پیامی برای مادرش گفت: "مادر، من فقط می‌خواهم شما بدانید که من زنده هستم و امیدوارم هر چه زودتر به خانه برگردم...دوستت دارم."

دایانا شاو، خالهٔ دروک می‌گوید که ویدیو او شامل یک کلمه کلیدی و یک حرکتی بود که دورک و مادرش هنگام اعزام او به عراق بین خود به عنوان رمز ترتیب داده بودند تا مادرش بداند که واقعاً او است و حالش خوب است.

این در حالی است که ایالات متحده روز پنجشنبه اعلام کرد که از گزارش‌هایی مبنی بر ناپدید شدن سومین شهروند امریکایی پس از سفر به اوکراین آگاه است و هنوز با روسیه در مورد دو امریکایی ناپدید شده در اوکراین صحبت نکرده است.

ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجهٔ امریکا به خبرنگاران گفت: "تا امروز، ما هنوز این موضوع را با فدراتیف روسیه مطرح نکرده‌ایم... (ما) چیزی از روس‌ها ندیده‌ایم که نشان دهد این دو نفر در بازداشت آنها هستند. "

لویس دروک، مادر دروک گفته است که پسرش به او گفته بود که به نیروهای اوکراینی طرز استعمال سلاح‌های امریکایی را آموزش می‌دهد.

پیش از این، دو شهروند بریتانیایی و یک شهروند مراکشی پس از اسارت توسط محکمهٔ جدایی‌طلبان دونتسک به اعدام محکوم شده اند.





www.youtube.com/watch?v=yG7HLL9nFN4

با استفاده از لینک زیر می توانید ویدیوی مزبور را دانلود کرده و به اشتراک بگذارید. برای دانلود این ویدیو از سایت ایران پرس نیوز خارج میشوید.
DOWNLOAD



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: