آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 28 خرداد ماه 1401 = 18-06 2022

نگرانی کلینتون‌ها از شکست دموکرات‌ها در انتخابات آتی

بیل کلینتون، رئیس‌جمهوری سابق‌آمریکا و هیلاری کلینتون، وزیر خارجه سابق این کشور گفتند که دولت در خطر است و به نظرسنجی جدیدی اشاره کردند که می‌گوید اکثر دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان باور دارند آمریکا به عنوان یک دموکراسی نابود خواهد شد.

به گزارش ایسنا به نقل از وبسایت روزنامه دیلی میل، بیل کلینتون در گفت‌وگو با شبکه سی‌بی‌اس گفت، نگران این است که آمریکا دموکراسی خود تحت قانون اساسی را به کلی از دست بدهد.

همسر وی، هیلاری کلینتون هم در گفت‌وگو با فایننشال تایمز تصویری از آمریکا ارائه داد که به همان اندازه ناخوشایند است.

او گفت: ما در پرتگاه از دست دادن دموکراسی خود ایستاده‌ایم و هر چیزی که برای مردم اهمیت دارد از بین خواهد رفت.

این دموکرات گفت: مهم‌ترین مسئله، پیروزی (دموکرات‌ها) در انتخابات بعدی است. گزینه جایگزین این پیروزی آنقدر وحشتناک است که هرچیزی که به پیروزی دموکرات‌ها کمک نکند باید از اولویت آن‌ها خارج شود.

بیل کلینتون هم ابتدا ابراز مثبت‌اندیشی کرد، اما در ادامه مکالمه گفت: واقعا فکر می‌کنم اگر همچنان تصمیمات اشتباه بگیریم، احتمالش زیاد است که به صورت کلی دموکراسی خود بر اساس قانون اساسی را تا چند دهه از دست بدهیم.

این رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا ادامه داد: من در این باره ساده‌لوح نیستم، در نبردهای زیادی قرار گرفته و پیروزی‌ها و شکست‌هایی داشته‌ام، مشعوف و مغموم شده‌ام... اما هرگز تا به این حد نگران ساختار حکومت دموکراتیک آمریکا نبوده‌ام.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: