آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 28 خرداد ماه 1401 = 18-06 2022

میراث ترامپ دکان ملاها و مماشاتگران را تخته کرد

نیویورک تایمز نوشته: میراث ترامپ تلاش ها بر سر گفتگوهای اتمی با رژیم ایران را فلج کرده است

این روزنامه نوشت: پارامترهای بسیاری را می‌توان در محو چشم‌انداز احیای توافق اتمی ۲۰۱۵ برشمرد. اما شاید هیچ چیز بیش از میراث ترامپ تلاش‌های دولت بایدن را فلج نکرده باشد. ترامپ کاری بیش از خاموش کردن توافق انجام داد. مقامات آمریکایی و تحلیلگران می‌گویند اقدامات ترامپ به‌ شدت توان آمریکا برای مذاکره با تهران را پیچیده ساخت.

نیویورک تایمز افزود: بنا به گفتهٔ چند نفر که با پروسه مذاکرات آشنا هستند، میراث ترامپ حداقل به ۳ شکل قابل توجه روی گفتگوها سایه افکنده است:

اول، چیزی است که رژیم ایران به آن نقض بزرگ اعتماد می‌گویند. به‌رغم التزام رژیم ایران به مواد توافق، ترامپ به‌صورت یکجانبه از آن خارج شد که تأیید نگرانی‌های تهران بود که آمریکا به‌دنبال یک انتخابات می‌تواند به‌سرعت تغییر مسیر دهد.

در پای میز مذاکرات در وین، ایرانی ها خواستار اطمینان شده‌اند که هر جانشین بایدن قادر به منتفی کردن مجدد توافق نباشد. مقام های رژیم ایران یک نگرانی دیگر هم در این رابطه دارند: شرکت‌های خارجی ممکن است تمایل به سرمایه‌گذاری در ایران نداشته باشند اگر فکر کنند که چکش تحریم‌های آمریکا بعد از انتخابات بعدی ریاست‌جمهوری ممکن است دوباره فرود آید.

دوم، ترامپ یک مانع عمدهٔ دیگر هم بر سر راه ابقای توافق ایجاد کرد و آن انباشت حدود ۱۵۰۰ تحریم بود. ایران اصرار دارد که این تحریم‌ها منتفی شوند.

سوم، کسانی‌که با گفتگوها آشنا هستند به یک راه سوم و لجستیکی اشاره می‌کنند که میراث ترامپ سایه خود را روی مذاکرات انداخته است و آن این‌که مقامات رژیم ایران از زمان خروج ترامپ از توافق از صحبت مستقیم با مقامات آمریکایی خودداری کرده‌اند (هم‌چنین ترامپ با دادن دستور کشتن قاسم سلیمانی، در سال۲۰۲۰ بیش‌از‌پیش موجبات خشم رژیم ایران را فراهم آورد.).



آریا پارت June 19, 2022 05:13 AM

مورد شوم کشتن قاسم قصاب تروریست کثیف یکی از بهترین کارهایی بود که توسط ترامپ انجام شد که قلب میلیون ها ایرانی را شاد کرد

گزارش یا اعتراض به این نظر


کامران نیلی June 19, 2022 05:35 AM

تمام اعتراضات پیش آمده در ایران نتیجه عمل کرد درست ترامپ در مورد ملایان بود

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: