آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 30 خرداد ماه 1401 = 20-06 2022

برجام؛ یک نشریه اینترنتی: سپاه پاسداران به التماس افتاد

به گزارش بی بی سی، نشریه اینترنتی میدل‌ایست‌ آی می‌گوید رژیم ایران اخیرا پیشنهادی به ایالات متحده در ارتباط با سپاه پاسداران با هدف احیای توافق اتمی برجام داده که بر اساس آن درخواست حذف سپاه از فهرست سازمان‌های تروریستی خارجی آمریکا را کنار گذاشته است.

میدل‌ایست آی می‌گوید رژیم ایران در برابر کنار گذاشتن این خواسته، به آمریکا پیشنهاد داده که تحریم های اعمال شده علیه قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا بازوی اقتصادی سپاه و چند نهاد دیگر برداشته شود.

میدل‌ایست آی به نقل از یک منبع دیگر خود گفته است که ایالات متحده هنوز به این پیشنهاد که یک راه حل راه میانی توصیف شده پاسخ نداده است. با این حال بر اساس نوشته این نشریه اظهارات مقامات آمریکایی نشان می‌دهد که ایالات متحده موافق پیشنهاد جدید نیست.

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی امروز در نشست خبری گفت که ایران پیش از نشست شورای حکام ابتکاری را برای احیای برجام به آمریکا ارائه کرد، اما آمریکا آن را نپذیرفت.

در همین حال طبق گزارش یک رسانه مطرح آمریکایی، قانونگذاران کنگره می‌گویند که توافق جدید با ایران غیرمحتمل است

نشریه هیل که تمرکز اصلی آن خبرهای مربوط به شاخه قانونگذاری آمریکا (مجلس نمایندگان و مجلس سنا) است، بامداد روز دوشنبه (به وقت تهران) در گزارشی نوشت: سناتورهای هر دو حزب که اخیرا توسط مقامات ارشد دولت بایدن در جریان مذاکرات با ایران قرار گرفته‌اند، می‌گویند که چشم انداز توافق، "دلگرم کننده" نیست» و توافق جدید هسته‌ای با ایران، بعید است

از سوی دیگر حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، نماینده سابق مجلس و تحلیلگر مسائل سیاست خارجی می گوید: اگر مذاکرات برجام به نتیجه نرسد، حتما ایران بازنده اصلی خواهد بود.

وی گفت: امروز زمان درگیری با آژانس نیست زیرا وضعیت بدتر از شرایط کنونی هم می‌شود. ما روزگاری می‌توانستیم خودمان پشت میز مذاکره سرنوشتمان را تعیین کنیم و امروز باید منتظر بمانیم که در لابی‌های پشت پرده شورای حکام و شورای امنیت چه تصمیماتی گرفته می‌شود و این شرایط خوب نیست و اگر تصمیم مهمی گرفته نشود، وضعیت از آنچیزی که مشاهده می‌کنیم هم بدتر می‌شود».



زلال June 20, 2022 12:57 PM

این اختاپوس زیر سایه قرارگاه به بهانه سازندگی تروریست صادر میکند

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: