آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 30 خرداد ماه 1401 = 20-06 2022

پارچین؛ یک سپاهی: تائید گزارش نیویورک تایمز

رییس دانشگاه جامع امام حسین سپاه پاسداران، در ارتباط با حادثه اخیر در سایت نظامی پارچین تأیید کرد که این اتفاق مربوط به «خرابکاری صنعتی» بوده است.

نیویورک تایمز روز جمعه ۶خرداد گزارش داد حادثه‌ ای که این هفته در مجتمع فناوری نظامی پارچین در حومه تهران رخ داد، حمله پهپادی علیه تأسیسات فن‌آوری موشکی، هسته‌ ای و پهپادی وزارت دفاع بوده است.

به گزارش تسنیم، محمدرضا حسنی آهنگر روز دوشنبه در این باره گفت: «ما امروز در سطح آزمایشگاه‌های نیروهای مسلح شاهد خرابکاری صنعتی بوده‌ایم و تلاش شده است تا تجهیزات پیشرفته آزمایشگاهی ما را از بین ببرند.»

او گفت که «خطوط تولید ما هدف خرابکاری صنعتی قرار می‌گیرد؛ شهید وزارت دفاع خودش مورد هدف نبود اما تحت تأثیر یک خرابکاری صنعتی قرار گرفت.

رسانه‌ها، شامگاه چهارم خرداد از «وقوع حادثه» در تاسیسات وابسته به وزارت دفاع خبر داده و گفتند که احسان قدبیگی، مهندس جوان اراکی، در این رویداد شهید و یک تن دیگر هم زخمی شد. این گزارش‌ها به آسیب مالی وارده اشاره نکردند.

بر اساس گزارش روزنامه نیویورک‌تایمز در حادثه پارچین، پهپادهای انتحاری دقیقا در محل تحقیق و تحلیل مربوط به ساخت پهپاد، منفجر شده‌اند. حمله نیز از داخل ایران انجام شد زیرا پهپادهای کوادکوپتر دامنه پرواز کوتاه دارند و فاصله زیاد پارچین از مرزهای کشور، احتمال این‌که پهپادها از خارج به پرواز درآمده باشند را رد می‌کند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: