آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 30 خرداد ماه 1401 = 20-06 2022

اسرائیل: آنکه تروریست می فرستد تاوان می‌پردازد

قاعدۀ جدید اسرائیل در قبال حکومت ایران این است : "آنکس که تروریست می فرستد تاوان می‌پردازد"

نگرانی از احتمال ترور جهانگردان اسرائیلی توسط حکومت ایران در ترکیه و کشورهای عرب منطقه بالا گرفته است. در اینباره رؤسای جمهوری اسرائیل و ترکیه با یکدیگر گفتگو کردند. قرار است وزیر امور خارجۀ اسرائیل پنجشنبه عازم ترکیه شود. وزیر دفاع اسرائیل به حکومت ایران توصیه کرد که عزم اسرائیل را برای پاسخگویی به عملیات تروریستی به محک نگذارد، در حالی که نفتالی بنت، نخست وزیر اسرائیل، خطاب به مقامات ایران گفت : هر کس که تروریست اعزام کند تاوان آن را می پردازد.

به گزارش رادیو فرانسه، دز گفتگو با شبکۀ دوازده تلویزیون اسرائیل، وزیر دفاع این کشور، بنی گانتس، در واکنش به تلاش های تهران برای هدف قرار دادن جهانگردان اسرائیلی در استانبول گفت : " به رهبران ایران توصیه می کنم که توانایی های ما را در پاسخگویی به آزمون نگذارند." او گفت که "اسرائیل در تماس با مقامات ترکیه است و در صورت نیاز گزینه‌های تهاجمی خود را علیه ایران تدارک دیده و به اجرا می گذارد."

ساعتی پیشتر، نفتالی بنت، نخست وزیر اسرائیل، خطاب به رهبران ایران گفت : "آنکس که تروریست می فرستد تاوان می پردازد." بنت گفت : "در حال حاضر شاهد تلاش های ایران برای حمله به اسرائیلی‌ها در نقاط مختلف جهان هستیم و نیروی های امنیتی اسرائیل پیش از اجرای عملیات تروریستی حکومت ایران آنها را خنثی می کنند." نفتالی بنت سپس تأکید کرد که قاعدۀ جدید اسرائیل از این پس در قبال حکومت ایران این است : "آنکس که تروریست می فرستد، تاوان می پردازد." نخست وزیر اسرائیل سپس هشدار داد که این کشور ضربات خود را علیه کسانی که تروریست اعزام می کنند و همچنین بالادستی های آنان قطع نخواهد کرد.

در این حال، دفتر وزیر امور خارجۀ اسرائیل خبر داد که در ادامۀ تهدیدهای حکومت ایران علیه شهروندان اسرائیلی در استانبول، قرار است یائیر لاپید، وزیر امور خارجۀ اسرائیل، برای دیدار با همتای ترک خود، مولود چاوش‌اُغلو، پنجشنبه عازم ترکیه شود. دیروز یکشنبه نوزدهم ژوئن، ایزاک هرتسوگ، رئیس جمهوری اسرائیل، در گفتگو با همتای ترک خود، رجب طیب اردوغان، از او به خاطر تلاش هایش برای خنثی کردن فعالیت های تروریستی [حکومت ایران] تشکر کرد و گفت : "همکاری های امنیتی دو کشور اعتماد میان دولت ها و ملت های اسرائیل و ترکیه را تقویت می کند." در بیانیه ای که دفتر رئیس جمهوری اسرائیل در این باره منتشر کرد، همچنین تأکیده شده است : "تهدید هنوز از میان نرفته و تلاش های ضدتروریستی باید ادامه یابند."

شبکۀ سیزده تلویزیون اسرائیل، دیروز یکشنبه خبر داد که در روزهای گذشته، مقامات امنیتی اسرائیل به ترکیه رفته‌اند و اطلاعات خود را دربارۀ گروه های کماندوی رژیم ایران در خاک ترکیه در اختیارات مقامات امنیتی این کشور قرار داده‌اند.

در این حال، سرویس های امنیتی اسرائیل هشدار داده اند که اگر حکومت ایران در تلاش های خود برای ترور جهانگردان اسرائیلی در ترکیه سرخورده و ناکام شود، ممکن است در دیگر کشورها دست به عملیات تروریستی بزند. رسانه های اسرائیل اعلام کردند که مقامات این کشور نگران امنیت جهانگردان اسرائیلی در امارات، بحرین، اردن و مصر هستند.

برخی جهانگردان اسرائیلی که در روزهای گذشته از ترکیه بازگشتند گفته اند که کماندوهای ایرانی در هتل‌های محل اقامت شان در استانبول منتظرشان بوده اند یا در خیابان ها به عبری خود را اسرائیلی معرفی می کردند و می خواستند بدانند که آیا آنان اسرائیلی هستند یا نه.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: