آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 30 خرداد ماه 1401 = 20-06 2022

ابتلای زندانیان زندان قرچک ورامین به بیماری سل

زندان قرچک ورامین؛ نگرانی خانواده زندانیان در پی ابتلای چند زندانی به سل

خبرگزاری هرانا – تایید ابتلای تعدادی از زندانیان در زندان قرچک ورامین به بیماری سل، موجب افزایش نگرانی خانواده زندانیان محبوس در این زندان شده است. مبتلایان به این بیماری در کنار سایر زندانیان نگهداری میشوند و تاکنون اقداماتی برای جلوگیری از شیوع این بیماری در زندان عملی نشده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، به تازگی ابتلای برخی از زندانیان به بیماری سل در زندان قرچک ورامین تایید شد.

فرزند یکی از زنان زندانی محبوس در این زندان در گفتگو با هرانا ضمن ابراز نگرانی از وضعیت سلامت مادرش، گفت: “مسئولان زندان تاکنون اقدامی در خصوص قرنطینه و یا تفکیک زندانیان بیمار انجام نداده اند و آنها در کنار سایر زندانیان نگهداری میشوند.”
به گفته وی، مسئولان بهداری این زندان در پاسخ به ابراز نگرانی و اعتراض زندانیان گفته اند که “اگر مبتلا به این بیماری شوید سیستم ایمنی بدنتان با بیماری مبارزه خواهد کرد.”

سل بیماری عفونی است که معمولا روی ریه ها فرد مبتلا اثر می گذارد. این بیماری در مقایسه با سایر بیماری های عفونی، دومین بیماری مرگبار در سراسر جهان شناخته میشود. با توجه به اینکه برخی علائم بیماری سل مانند صرفه های مداوم با بیماری کرونا یکی است، تشخیص نوع بیماری برای زندانیان ممکن نیست. این امر این باعث ایجاد نگرانی میان زندانیان شده است.

هرانا به تازگی با انتشار گزارشی جامع، به نقض گسترده حقوق زندانیان در زندان قرچک ورامین پرداخته است.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: