آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 30 خرداد ماه 1401 = 20-06 2022

واکسن کرونا؛ احکام سنگین برای شاکیان خامنه‌ای

بابک پاک‌نیا، وکیل پرونده «دادخواهان سلامت»، روز دوشنبه ۳۰ خرداد از صدور احکام سنگین برای موکلان خود خبر داد و اعلام کرد که نه تنها برای آن‌ها حبس‌های «عجیبی» صادر شده است بلکه این افراد از حقوق اجتماعی خود نیز محروم شده‌اند.

پرونده «دادخواهان سلامت» مربوط به گروهی از وکلا و فعالان مدنی است که قصد شکایت از مقامات جمهوری اسلامی بویژه آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، به دلیل سوءمدیریت کرونا در ایران را داشتند.

آقای پاک‌نیا به سایت «امتداد» گفته است که به موجب حکم صادره، مهدی محمودیان به چهار سال حبس به اضافه دو سال محرومیت از فعالیت‌های رسانه‌ای (اعم از تحریری، سمعی و بصری) و مصطفی نیلی به چهار سال حبس و دو سال محرومیت از فعالیت‌های رسانه‌ای و همچنین دو سال محرومیت از اشتغال به حرفه وکالت محکوم شده‌اند.

او افزود: آرش کیخسروی نیز به دو سال حبس، یک سال محرومیت از وکالت و یک سال محرومیت از فعالیت رسانه‌ای، محمدرضا فقیهی به شش ماه حبس و در نهایت مریم افرافراز به ۹۵ روز حبس محکوم شدند.

این وکیل پرونده «دادخواهان سلامت» می‌گوید کیفرخواست صادر شده برای متهمان «به قدری ضعیف بود و عناوین مجرمانه و امنیتی بی‌در و پیکری در آن بود که حتی نماینده دادستان، توانایی دفاع از آن را نداشت».

آقای پاک‌نیا با اشاره به این‌که «دادگاه انقلاب در رای صادره خود، اساسا کوچکترین اشاره‌ای به کیفرخواست نداشت»، اظهار داشت: خود دادگاه هم «به صراحت گفت که من کیفرخواست را کنار گذاشتم واز اتهاماتی که در آن بود، عدول کرد».

او افزود: «به عبارت دیگر، دادگاه رای خود را بر اساس بازجویی‌ها و سوال جواب‌هایی که خودش انجام داد، صادر کرده و انگار از اول اقدام به تشکیل پرونده کرد!»

بابک پاک‌نیا در بخش دیگری از مصاحبه خود با سایت «امتداد» گفته که «در جلسه علنی دادگاه، حتی به عنوان تماشاچی هم به وکیل پرونده اجازه حضور ندادند».




خسرو June 20, 2022 07:20 PM

مرگ بر خامنه ای
لعنت بر خمینی

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: