آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 30 خرداد ماه 1401 = 20-06 2022

با انتشار رزومه ظفرمهدی طنز داستان بیشتر شد!

وقتی رزومه ظفرمهدی منتشر شد، طنز داستان بیشتر شد!

صداوسیما فردی به نام ظفرمهدی را به عنوان روزنامه‌نگار مستقل معرفی کرده، در حالیکه او کارمند صداوسیما و سردبیر پرس‌تی‌وی بوده است.

سایت رویداد 24 نوشت: این هفته، هفته گاف‌های عجیب در صداوسیمای جمهوری اسلامی بود؛ بدترین نمونه آن وقتی بود که فردی به نام «ظفر مهدی» به عنوان کارشناس برنامه «سیاست خارجی» مهمان شبکه سوم سیما بود. الهام عابدینی مجری تلویزیون (دختر حسن عابدینی که کارمند تلویزیون است و به همین دلیل او نیز مجری شده است) در معرفی مهمان، او را «فعال سیاسی هندی» و «روزنامه‌نگار مستقل» سیاست خارجی معرفی کرد، در حالی که او نه کارشناس مستقل بود و فعال سیاسی، بلکه او کارمند تلویزیون جمهوری اسلامی است.

ماجرا آنجا بدتر شد که وقتی یک مترجم سوالات مجری را برای ظفرمهدی ترجمه می‌کرد، جمله «الان دارم» او که توضیح درباره صدای مجری بود، پته برنامه‌سازان را روی آب ریخت و تا ته داستان مشخص شد. (فیلم زیر)

فیلم ظفر مهدی با جمله «الان دارم» او در شبکه‌های اجتماعی بسیار دست به دست شد و بازتاب بسیاری داشت. خبرگزاری فارس در توجیه ماجرا به سرعت دست‌به کار شد و مطلبی نوشت با این تیتر که «اما واقعیت چیست» و به نقل از دختر حسن عابدینی توضیح داد که «ظفر مهدی کارشناس برنامه فردی هندی بوده که در ایران ساکن و تا حدی فارسی بلد است اما برای یک گفتگوی طولانی به راحتی نمی‌تواند فارسی صحبت کند؛ ما ابتدای گفتگو هم اعلام کردیم که این کارشناس در ایران است.»

این یک کارشناس در ایران باشد یا در هندوستان، تفاوتی در ماجرا ایجاد نمی‌کند، سوال این بود که چرا او «کارشناس مستقل» معرفی شده است؟ وقتی رزومه ظفرمهدی منتشر شد، طنز داستان بیشتر شد. او سردبیر ارشد شبکه پرس تی‌وی صداوسیمای جمهوری اسلامی بوده است. در لینکدین خود ظفرمهدی هم این اطلاعات وجود دارد.

جالب آنکه هم مجری برنامه، الهام عابدینی دختر حسن عابدینی و هم ظفرمهدی مهمان خارجی! برنامه بعد از این گاف، صفحات توییتر خود را «پرایوت» کردند تا نه افراد دیگر بتوانند رزومه آنها را ببینید نه کسی از بیرون بتواند آنها را نقد کنند. ظفرمهدی حتی صفحه لینکدین خود را از دسترس خارج کرد. قابل توجه اینکه بسیاری از توییت‌های ظفرمهدی کارشناس مستقل خارجی! اساسا به زبان فارسی است!




www.youtube.com/watch?v=61ei0qIGX6Q

با استفاده از لینک زیر می توانید ویدیوی مزبور را دانلود کرده و به اشتراک بگذارید. برای دانلود این ویدیو از سایت ایران پرس نیوز خارج میشوید.
DOWNLOAD



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: