آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 1 تیر ماه 1401 = 22-06 2022

ارز؛ پیش‌بینی قیمت دلار با اعلام سفر بایدن به منطقه

سفر بایدن پیامدهای مهمی برای منطقه و مقابله با حکومت ایران خواهد داشت

تجارت نیوز نوشت: قیمت دلار در هفت روز اخیر در یک محدوده خاص در حال نوسان بوده است. اسکناس آمریکایی روز سه شنبه در تهران رنج شد و در هرات و سلیمانیه ارایش صعودی به خود گرفت. به عقیده فعالان بازار احتمال تشدید تحریم ها توسط آمریکا یکی از موضوعاتی است که اجازه افت قیمت بیشتر به دلار را نداده است.

ردپای بایدن در بازار ارز

عده ای از معامله گران معتقدند توافق برجام همچنان در هاله ای از ابهام است. مسافرت جو بایدن به خاورمیانه می تواند فشار سیاسی به ایران را افزایش دهد و نرخ دلار در تهران صعودی شود.

با این حال، این گمانه زنی های سیاسی در حالی مطرح می شود که برخی فعالان باور دارند،‌ دلار در سال های اخیر رشد سنگینی را تجربه کرده است و بیش از ۸ برابر شده است، در این شرایط آن ها انتظار دارند که سطح تقاضا با توجه به چنین تاریخچه قیمتی، دچار محدودیت های بیشتری شود.

سفر بایدن پیامدهای مهمی برای منطقه خواهد داشت

وزیر خارجه اسرائیل در تماسی تلفنی با همتای آمریکایی خود، گفت که سفر قریب‌الوقوع جو بایدن، رئیس جمهوری ایالات متحده، به عربستان سعودی و اسرائیل تاثیراتی مهم بر منطقه خواهد گذاشت.

به گزارش رادیو فردا، بر اساس بیانیه وزارت خارجه اسرائیل، لاپید در این مکالمه تلفنی گفت که «این بازدید پیامدهای مهمی برای منطقه و مقابله با ایران خواهد داشت و پتانسیل آن را دارد که ثبات و امنیت در منطقه را به شکل قابل توجهی افزایش دهد

وزیر خارجه آمریکا نیز در توییتر نوشت که تعهد واشینگتن نسبت به روابط قدرتمند استراتژیک میان ایالات متحده و اسرائیل و نگرانی‌های دوجانبه از بابت نفوذ شریرانه حکومت ایران در منطقه از موضوعات این گفت‌وگو بوده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا هم در کنفرانس خبری خود گفت: وقتی رئیس جمهور برای دیدار با مقامات اسراییلی به اورشلیم برود، وقتی به جده برود و با مقامات عربستان سعودی دیدار‌های دوجانبه انجام دهد، مسلما تهدید‌های ناشی از آن، نه تنها ناشی از برنامه هسته‌ای‌اش، بلکه برنامه موشک‌های بالستیکش و حمایت آن از گروه‌های تروریستی منطقه و موارد زیاد تاثیر مخرب و تهدید‌هایی که ایران ایجاد می‌کند، موضوع بحث خواهد بود.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: