آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 2 تیر ماه 1401 = 23-06 2022

طائب برکنار شد؛ مجتبی خامنه ای و رویایش بر باد رفت؟

سخنگوی سپاه پاسداران اعلام کرد: با حکم فرمانده کل سپاه، سرتیپ پاسدار محمد کاظمی به سمت رئیس سازمان اطلاعات سپاه منصوب شد.

رییس جدید سازمان اطلاعات سپاه سالها عهده دار مسئولیت" ریاست سازمان حفاظت اطلاعات سپاه" بود و تجارب فراوانی در امور حفاظتی، امنیتی و اطلاعاتی دارد.

احمد زیدآبادی در متنی کوتاه با عنوان «دلایل ناپیدای یک برکناری!» نوشت: برکناری شیخ حسین طائب از فرماندهی سازمان اطلاعات سپاه به طور رسمی اعلام شد. با توجه به پیچیدگی‌ها و ابهاماتِ منازعات پنهانِ قدرت در ایران، داوری در بارۀ دلایل اصلی این برکناری و پیامدهای آن در حوزۀ سیاست داخلی کشور، از بیرون از دایرۀ قدرت کار دشواری است. با این حال، امیدوارم این حرکت با هدف بهبود اوضاع صورت گرفته باشد. دلیل روشنی برای این امیدواری ندارم، ولی صرف از نظر ابعاد واقعی ماجرا، همین که فردی با ظاهری سرد و عبوس که القاءگر نوعی خوف و ترس در بیننده بود، از متن یک داستان به حاشیه رود، اگر هم شوقی برنیانگیزد لااقل جای نگرانی ندارد!

بی بی سی هم در گزارشی گفت: حسین طائب از جمله روحانیونی است که نامش در دو دهه اخیر به عنوان یکی از نزدیکان مجتبی خامنه‌ای - از فرزندان آیت‌الله خامنه‌ای‌ - در رسانه‌ها مطرح شده است.

کاربری در توئیتر نوشته است: وقتی محمد کاظمی را که یک حفاظت اطلاعاتیست به جای طائب میگذارند یعنی اعتراف ضمنی به نفوذ گسترده در اطلاعات سپاه که یعنی نیاز است توسط یک نیروی حفاظت اطلاعاتی کشف شود مجتبی خامنه ای و رویایش بر باد رفت...

همچنین رادیوفردا در گزارشی اختصاصی از جلسه محرمانه فرمانده پیشین سپاه، فاش کرده بود که حسین طائب یکی از حامیان اصلی محمد باقر قالیباف در پرونده فساد مالی عظیمی است که با آن مواجه است.‎

خبر کناره‌گیری حسین طائب از سازمان اطلاعات سپاه تنها چند روز پس از آن منتشر می‌شود که تمام هفته آخر خرداد با گزارش‌ها و اظهارنظرهای مقامات اسرائیل در باره نگرانی از برنامه‌ریزی حکومت ایران برای دزدیدن یا کشتن گردشگران اسرائیلی در ترکیه، به عنوان انتقام از مرگ حسن صیاد خدایی سپری شد.

یک رسانه اسرائیلی، حتی روز ۲۹ خرداد این پرسش را مطرح کرد که آیا احتمال می‌رود حسین طائب، رئیس سازمان اطلاعات نظامی سپاه، و «عامل پشت پرده» اعزام مأموران به ترکیه برای لطمه زدن به اسرائیلی‌ها «به نحوی از بین برده شود؟» پاسخ یک مقام اسرائیلی این بود: «هر احتمالی مطرح است.»





خسرو June 23, 2022 08:53 PM

طائب شانس اورد خلع شد از کاسه لیسی!
ولی از دست اسراییل در رفتی، ملخک! از دست انتقام مردم فهمیده در روز موعود کجا در میری، ملخک!
حاج طائب من جوان ایرانی از کثافت هایی که کردی نمیگذرم!
میبینمت به زودی

گزارش یا اعتراض به این نظر


به درک واصل خواهد شد !!! June 24, 2022 05:26 AM

حسین طائب هم مثل قاضی منصوری و یا رفسنجانی، «مهرهٔ سوخته» است که «جعبهٔ سیاه اسرار» رژیم ملعون اسلامی را در حافظهٔ حمل می کند، او هم بزودی «به طرز مرموزی» به درک واصل خواهد شد
بزودی خبر مرگ حسین طائب:
• در یک جریان سقوط ساختگی از بالکن خانه اش!
• و یا در یک تصادف ساختگی رانندگی!
• و یا در یک ماجرای ساختگی ترور!
خواهیم شنید
او «اسرار محرمانه و گفته نشده» رژیم فاسد اسلامی را با خود به گور خواهد برد

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: